Site icon מקומונט לוד

לקראת פרויקט פינוי בינוי? כל מה שאתם חייבים לדעת

אם אתם לקראת פרויקט פינוי בינוי – בין אם אתם רוצים למכור, לקנות, להשכיר, או לשכור דירה שנמצאת בתהליך פינוי בינוי או בפרויקט תמ”א, ובין אם אתם יזמי נדל”ן שרוצים להשתתף בתוכניות ובפרויקטים מסוג זה – כנראה שתזדקקו לשירותיו של עורך דין פינוי בינוי. ולכן, נרצה להבין במה מתמחה עורך דין מסוג זה, ולמה חשוב שניעזר בו אם אנחנו נכנסים לפרויקטים מהסוג הזה.
במה מתמחה עורך דין פינוי בינוי?

עורך דין פינוי בינוי הוא עורך דין המתמחה בתחום המקרקעין ובתחומי התחדשות עירונית כמו פרויקטים של תמ”א וביניהם פינוי בינוי. ולכן הוא יקרא לפעמים גם עורך דין מקרקעין או עורך דין התחדשות עירונית, כאשר לפעמים אנשים נוהגים להתבלבל ולחשוב שמדובר בעורכי דין שמתמחים בתחומים שונים. בכל מקרה, כדאי לדעת שבכל ההגדרות הללו הכוונה למעשה לעורך דין בעל אותה הכשרה ואותה התמחות.

למה כדאי להיעזר בעורך דין אם אתם לקראת פרויקט פינוי בינוי?

אז מתי בעצם כדאי לפנות לעורך דין התחדשות עירונית? ובאילו מצבים עורך דין מקרקעין ופינוי בינוי יוכל לעזור לנו? להלן סקירה של המצבים העיקריים בהם כדאי וחשוב לפנות לעורך דין פינוי בינוי:

1. זה לא משנה אם אתם קונים, מוכרים, שוכרים או משכירים דירה בהליכי פינוי בינוי – בטוח שעורך דין פינוי בינוי יכול לעזור לכם להעריך את שווי הנכס בצורה מדויקת ונכונה יותר. כך תוכלו להיות בטוחים שאתם לא מוכרים או משכירים את הדירה שלכם במחיר נמוך ממה שמגיע לכם, ותוכלו להיות רגועים שקניתם או שכרתם את הנכס במחיר הוגן. מה שיכול לעזור לכם לחסוך עד מאות אלפי שקלים. ולכן, במקרים מעין אלו ממש לא כדאי לוותר על הערכת שווי הנכס על ידי עורך דין המתמחה בתחום.

תמונה: canva

2. במידה ואתם יזמי נדל”ן או יזמים בתחום ההתחדשות העירונית – עורך דין פינוי בינוי יכול לסייע לכם בהערכת מידת הרווחיות והכדאיות של העסקאות והפרויקטים שאתם מעוניינים להיכנס אליהם או להתחיל אותם. כך שאם אתם מתלבטים או זקוקים לייעוץ בנוגע לפרויקטים שלכם, תשמחו לשמוע שעורך דין המתמחה בתחומים אלו יוכל לענות על כל השאלות שלכם, להכווין אתכם וללוות אתכם בדרך להצלחה בתהליך.

3. אם אתם מוכרים או משכירים נכס שנמצא בתהליך תמ”א – עורך דין פינוי בינוי יכול לעזור לכם להתמודד בצורה נכונה עם קוני או שוכרי דירה שלא משלמים בזמן שנקבע, והוא יכול לסייע לכם בקבלת התשלומים המגיעים לכם במועד שאתם אמורים לקבל אותם.

לסיכום, עורך דין פינוי בינוי מקצועי, כמו ליאור עמידור – מבעלי משרד עורכי הדין המוביל בתחום, יכול לעזור לכם להגן על הזכויות שלכם, הוא יכול לייעץ לכם ולעזור לכם לקבל החלטות מושכלות יותר, והוא יכול לייצג אתכם משפטית במקרה הצורך.