Site icon מקומונט לוד

לשון הרע – איך זה עובד?

זכות הדיבור היא זכות נפלאה שניתנה לאנשים שגרים במדינות דמוקרטיות. למזלנו, ישראל היא אחת מהמדינות האלה והיא מאפשרת לכל אדם להביע את דעתו בכל נושא ובכול עניין.

עם זאת, כאשר הבעת הדעה נעשית בפומבי ונועדה כדי לגרום נזק והרס לאדם אחר או לעסק, חברה וכדומה – נכנס חוק לשון הרע לעניין ומי שנפגע מכך יכול לתבוע אדם אחר או גוף עסקי על לשון הרע.

בין היתר, הפצת תכנים מבישים שיכולים לגרום למצבים כמו שיימינג ברשת או הפצת מידע כוזב שאינו אמיתי או מבוסס בתוך מגוון מדיות החל מהפצה בעיתונות ברשת האינטרנט ברשתות החברתיות או בכל מקום אחר שגורם לתהודה רבה – עלול להוביל לתביעה כמו גם לענישה על פי החוקים בישראל.

אז איך עובד חוק לשון הרע ?

חוק זה מתייחס אל סיטואציות בהן אדם, מוסד, גוף או חברה גרמו לנזק לבית עסק, לאדם פרטי, לארגון או לכל גוף אחר, זאת באמצעות הפצת דברים כוזבים ברבים, מתוך רצון לגרום נזק.

צילום: freepik

בתי המשפט בישראל מטרתם לפסוק בתיקים שהוגשו בנוגע ללשון הרע ולהבין האם מדובר בהפצעה בתמימות, הפצה במסגרת אמת דיברתי, או הפצה לשם הרס פגיעה וזדון. מטרת בית המשפט לרדת לעומק העניין כאשר כל מקרה נבחן לגופו.

מה עושים במידה ותובעים אותכם על לשון הרע?

לצערנו יש לא מעט מצבים בהם עסק, אדם פרטי או חברה נתבעים על הפצת לשון הרע. במקרים כאלה חשוב שיהיה לכם עורך דין מקצועי שמכיר את הערכאות המשפטיות ויודע כיצד לסייע ולייצג אנשים – גם כאשר מוגשת נגדם תביעה וגם כאשר הם אלה שתובעים אדם אחר.

בחירה בעורך-דין טוב תעזור לכם לעבור את התקופה מלחיץ הזו על הצד הטוב ביותר ולדעת להתנהל במקרה כזה או אחר.

אז אם אתם נמצאים בכל צד של הפרשה – חשוב כבר עכשיו ליצור קשר עם עורך דין לשון הרע ולדעת מה הזכויות שלכם וכיצד יוצאים מהמצב המסובך הזה על הצד הטוב ביותר.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לעו”ד שלומי וינברג.