Site icon מקומונט לוד

מאות תושבים מהמגזר הערבי חוסמים את צומת הכניסה לגני אביב במחאה על הרס בתים

מאות תושבים מהעיר לוד מפגינים וחוסמים בשעה זו את צומת הכניסה לשכונת גני אביב במה שהם מגדירים “מחאה ספונטנית” כנגד הריסת בתים.

ההפגנה, בה משתתפים מאות בודדות של תושבי לוד בני המגזר הערבי, מגיעה לדבריהם בעקבות הריסת בית משפחת שעבאן ביום חמישי האחרון.

רק נזכיר, כי בשבוע שעבר פורסמו ברשתות החברתיות וכן באתרי החדשות צילומי וידאו המראים את ביצוע הריסת בית משפחת שעבאן, בית מרשים ורחב מידות, שעל פי עיריית לוד וגורמי האכיפה נבנה ללא היתרים ובניגוד לחוק.

https://youtu.be/jJWuVMfZvgk

לטענת תושבת המקום שעברה בסביבה ובחרה שלא להזדהות בשמה, “זו כלל לא היתה הפגנה. זו היתה פרובוקציה וחתירה למגע. חתרו לדריסה.”

“הם הסתכלו לתוך כל רכב, רכב ערבי עבר, רכב יהודי התנכלו לו, נעמדו על הכביש, דחפו ילדים לכביש, עברו הלוך חזור באיטיות, קפצו עם אופניים…וחתרו למגע.” כך על פי דבריה.

להצטרפות לרשימת התפוצה של מקומונט לוד, וקבלת מבזקים בווטסאפ: https://goo.gl/PXsy2U<<

בתגובה לפניית מקומונט לוד לחבר מועצת העיר מטעם סיעת אלנידא אל ערבי, עאבד אזברגה הסביר אזברגה כי לדעתו, “לא ייתכן שיהרסו בתים בלי שתהיה חלופה לבנייה בחברה הערבית.” וזו הסיבה עליה יצאו הצעירים להפגין.

את הטענות כאילו ניסו המפגינים לפגוע בתושבים יהודים שנקלעו למקום דחה אזברגה מכל וכל.

מעיריית לוד נמסר: “עיריית לוד עושה כל מאמץ כדי שלוד תהיה עיר השומרת על חוק וסדר, עיר מתפתחת, משגשגת ומשתבחת באיכות חיים. לצד הפעילות הברוכה שאנו מבצעים לרווחת תושבי העיר, אנו שמים דגש מרכזי בנושא אכיפת החוק והסדר בעיר, בכלל זה אכיפת חוקי התכנון והבנייה. בעניין זה נוקטת העירייה במדיניות נחושה ומחמירה כנגד כל בנייה בלתי חוקית חדשה וללא משוא פנים, תוך טיפול בכל האמצעים העומדים לרשות העירייה, לרבות ביצוע צווי הריסה, בין אם באוכלוסייה הערבית או היהודית בעיר.

יצוין כי בנייה בלתי חוקית מסכלת כל אפשרות לתכנון ראוי, ופוגעת באמות מידה ובתקנות בטיחות ובכללים המעוגנים בדרישות החוק, ולפיכך מצופה מכל המעוניין לבנות בתחומי העיר לפנות כמקובל למחלקת ההנדסה לקבלת היתר בנייה כחוק.”

צילום: פרטי