Site icon מקומונט לוד

מבני תעשיה – לקנות או לשכור?

מבנה תעשיה הוא נכס נדלני המיועד עבור תעשיות שונות כמו מפעלי תרופות, מפעלי מזון ועוד. המבנה חייב להיות בעל תשתיות מתאימות לאופיו של העסק כדי שתהליך הייצור יתקיים באופן אפקטיבי, אך ההחלטה על טיב ומהות המבנה, אינה החלטה היחידה בה נתקלים תעשיינים בתהליך הקמת המבנה, ואחת ההחלטות הראשונות והחשובות ביותר שיש לקבל היא האם לקנות או לשכור את המבנה הרצוי. לכל צד יש יתרונות וחסרונות, והנה כמה דברים עליהם כדאי לחשוב טרם קבלת ההחלטה.

מבני תעשיה להשכרה

מקובל לחשוב שמבני תעשייה חייבים להיבנות באופן מיוחד עבור התעשייה הספציפית שמתקיימת בהם, אך הדבר לא לחלוטין מדויק. אם אתם מקימים מפעל, אין הכרח לבנות מבנה במיוחד, ותוכלו לשכור מבנה ייעודי קיים. חברות שונות עוסקות בהקמת מבני תעשייה מודולריים המותאמים לתעשיות ולשימושים שונים, לכן יתכן כי לעיתים לשכור מבנה קיים ישרת את הצרכים שלכם בצורה טובה יותר מאשר לרכוש מבנה כזה.

מה עדיף, לקנות או לשכור?

כמו בכל עיסוק בנדל”ן, גם במקרה של מבני תעשיה עולה השאלה האם עדיף לקנות או לשכור. אם אתם בטוחים שהמבנה הזה ישמש אתכם לשנים רבות כנראה עדיף לכם לרכוש אותו מלשלם דמי שכירות חודשיים- אבל מניין לכם הביטחון הזה? מבני תעשיה להשכרה יאפשרו לכם להעמיד עסק מוביל בלי להשקיע כסף רב במבנה עצמו. הדבר נכון גם כאשר מדובר במחסן להשכרה ואף משרד להשכרה. בנוסף, אם חס ושלום, העסק שלכם יקלע לקשיים כלכליים תוכלו לסיים היקשרות עם המבנה בקלות רבה יותר, מבלי שתצטרכו לדאוג להליכי מכירה מייגעים.

השכרה – השקעה נמוכה יותר

הבחירה בהשכרה תאפשר לכם לעשות את הצעד הראשון בצורה קלה יותר, ובוודאי משתלמת יותר כלכלית, משום שכמובן, כאשר אתם קונים מבנה תעשייה אתם צריכים להשקיע סכום ראשוני גבוה יותר. כפי שקל להבין, מחירי הנדל”ן בישראל כיום לא נמוכים, ורק הולכים ומטפסים, לכן יהיה קל יותר, מבחינה כלכלית, לשכור מלקנות.

למצוא את המבנה המתאים

מבני תעשייה צריכים לענות בדיוק על הצרכים של סוג הייצור המסוים שמתקיים בהם. המבנים בדרך כלל מתוכננים בדיוק עבור סוג העסק המסוים ונבנים באזורי תעשייה מיוחדים המרוחקים ממבני מגורים. אתם מחפשים מבנה למפעל או לעסק שלכם, ותוהים מה הסיכוי שתמצאו מבנה להשכרה שעונה בדיוק על הצרכים שלכם? אז האמת שהסיכויים גבוהים מאוד. חברות שונות עוסקות בהקמת מבני תעשיה המיועדים להשכרה ושמות דגש רב על המודולריות של המבנה. מבנה מודולרי מאפשר גמישות בחלוקה הפנימית ועיצוב אישי בהתאם לצורכי הלקוח. כאן, מן הסתם, יש צורך לרכוש את המבנה ולא לשכור אותו, כך שהעלות גבוהה יותר, אך ההתאמה לצרכים מירבית.

מבנה תעשיה.תמונה באדיבות: pixabay

אז מה עדיף – להשכיר או לקנות?

בסופו של דבר אין תשובה מוחלטת על השאלה האם עדיף להשכיר או לקנות, והתשובה תקבע אך ורק בהתאם לצרכים וליכולות הכלכליות שלכם. אם אתם עומדים בצומת וצריכים להכריע בשאלה הזו, הניחו את כל השיקולים על השולחן, התייעצו ביועץ נדל”ן והשתדלו לבצע את ההחלטה הטובה ביותר עבור העסק שלכם. מבני תעשיה להשכרה עשויים להיות פתרון מוצלח, אבל חשוב שתקחו בחשבון את כל השיקולים הרלוונטיים לפני שתחליטו.