Site icon מקומונט לוד

מבקר המדינה השופט (בדימוס) יוסף חיים שפירא ביקר בלוד

שפירא: “אני חושב שאתם עושים פה דברים נהדרים, מקווה שנבקר פה גם בעתיד ונראה את התנופה הגדולה שיש פה, בהצלחה!” 

לאחר שנים ארוכות טרם תחילת הקדנציה הנוכחית בהן ספגה עיריית לוד דוחות ביקורת קשים מצד מבקר המדינה, הגיע השבוע השופט (בדימוס) יוסף חיים שפירא, מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, לביקור בלוד כדי לעמוד מקרוב אחר התמורות הרבות שחלו בעיר בשלוש השנים האחרונות.

מבקר המדינה חיים שפירא עם ראש העיר יאיר רביבו בלשכתו. צילום באדיבות: דוברות עיריית לוד

המבקר הגיע בהזמנתו של ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, מלווה בצוות בכיר של משרדו שלא למטרת ביקורת, אלא למטרת למידה והתרשמות מהתפתחותה של העיר, מהאתגרים ומהתוכניות לעתיד.

ראש העיר עו”ד יאיר רביבו הודה למבקר המדינה המשמש גם כנציב תלונות הציבור, על ביקורו בלוד, שיבח את עבודתו וציין את חשיבות הביקורת שמטרתה להבטיח פעילות ציבורית בהתאם לחוק, למינהל התקין ולטוהר המידות. “מאוד סמלי שמבקר המדינה אשר ליווה את העיר במשך שנים ארוכות, כולל דוחות ביקורת מיוחדים וקשים שהוציא, מגיע לביקור כדי להתרשם מהשינויים הרבים שחלו בלוד לטובה”

המבקר שמע סקירה על התנופה הגדולה בה מצויה כיום העיר לוד ועל הסכם הגג האסטרטגי שחתמה לאחרונה עיריית לוד עם ממשלת ישראל. “אני מקדמים פרויקטים פורצי דרך בתחומים שונים: תחבורה, תרבות, בינוי ופיתוח אשר ימצבו את לוד כעיר איכותית ומובילה במרכזה של המדינה, כל זאת לצד מורכבותה של העיר על פסיפס התרבויות הנפלא שבה, יהודים וערבים, עולים וותיקים, בצד החדשנות והקידמה אשר מורגשת בכל פינה”, אמר רביבו.

בישיבה עם הצוות הביכר ממשרד המבקר ומהעירייה. צילום: באדיבות דוברות עיריית לוד

ראש העיר ציין את ההישג הגדול של עיריית לוד אשר עשתה היסטוריה וזכתה שנתיים ברציפות בפרס הניהול הכספי התקין לשנים 2013-2015 מטעם משרד הפנים, לאחר שעשתה המהפך הכמעט בלתי אפשרי מעירייה שהייתה על סף פשיטת רגל לעירייה המדורגת כיום במקום ה-6 בדירוג היציבות הפיננסית של הרשויות בישראל, ביטוי לעבודה המאומצת של הנהלת העירייה ועובדיה השותפים לניהול תקין, יעיל ואחראי של הקופה הציבורית, חרף ההשקעות האדירות בפיתוח העיר.

בפגישה השתתפו גם ממלא מקום ראש העיר אלי סער, הסגנים יוסי הרוש ומאיר אסולין, וחברי המועצה שלמה אברמוביץ וליאה שטיינברג. בתום הפגישה וקבלת הפנים בחדר הישיבות בלשכת ראש העיר, יצא המבקר לסיור בעיר אשר כלל את הטיילת בגני יער ושכ’ אחיסמך הגדולה,  ביקור באתרי התיירות בעיר העתיקה בהם חאן אל ח’ילו ובית הקשתות וסיור בשכונת רמת אשכול, ובהמשך בתיכון הערבי למדעים בשכונת הרכבת, וכן בתחילת העבודות בגני אביב שלב ב’.

אנשי צוות משרד מבקר המדינה ציינו את השיפור הניכר בעיר ואת שיתוף הפעולה עם העירייה אשר הולך ומשתפר.

ראש העיר מעניק למבקר המדינה מגן הוקרה עם תבליט הפסיפס. צילום: באדיבות דוברות עירית לוד

מבקר המדינה הודה לראש העיר על האירוח המלמד והדגיש את חשיבות עבודת הביקורת אשר הופכת יותר ויותר משמעותית ואפקטיבית. באשר ללוד ציין המבקר כי “צריך לתת תשומת לב מיוחדת לעיר לוד בשל עירוב האוכלוסין והאתגרים הרבים שיש בה”, כהגדרתו. בהתייחסו להסכם הגג עם ממשלת ישראל הביע את תקוותו שההסכם יתקדם מהר. “אני חושב שאתם עושים פה דברים נהדרים, מקווה שנבקר פה גם בעתיד ונראה את התנופה הגדולה שיש פה, בהצלחה!” סיכם מבקר המדינה.