Site icon מקומונט לוד

מגדלים באוויר: מדוע מפרסמת פרי נדלן תוכנית ל-450 יח”ד כשהאישורים הם ל-180 יח”ד בלבד

בחודשיים האחרונים נחשפים כל הזמן תושבי לוד והסביבה לפרסומות לפרויקט החדש של פרי נדל”ן – פרי Best לוד שיכלול בסופו של דבר 5 בניינים ו-450 יחידות דיור. מבדיקת מקומונט לוד עולה כי אישורים לבניה רחבה כ”כ טרם ניתנו – ופרוטוקול דיוני הוועדה שדנה בנושא לפני 3 שבועות – טרם שוחרר לפרסום.

לפני כחודשיים יצא לשיווק פרויקט פרי Best לוד של חברת פרי נדל”ן כשאת השיווק מובילים כוכבת הילדים וילידת לוד רינת גבאי ומנכ”ל פרי נדל”ן, תושב לוד אף הוא – ליאור ברדוגו.

עפ”י פרסומי החברה, “הפרויקט יבנה במרכז העיר לוד כרצף לשכונת רמת אלישיב, אחת השכונות המבוקשות והאיכותיות בעיר שבה כבר אין עתודות קרקע לבנייה חדשה. בסמוך למתחם יש מספר גדול של בתי ספר תיכון מובילים וגני ילדים. בבניית הפרויקט יושם דגש על נושא החינוך במספר היבטים. כך לדוגמא, בכל בניין תיבנה כיתת לימוד עבור ילדי הפרויקט, לצורך הכנת שיעורי בית, שיעורים פרטיים של מדריכים חיצוניים וכדו… חללי הלימודים בפרויקט יהיו שיתופיים, במתכונת הדומה לחללי העבודה המשותפים (WeWork), ויאפשרו את התמיכה והסיוע הקהילתי בלימודי התלמידים בשכונה, קיום שיעורים פרטיים ועוד.”

יסתפקו בשני בניינים? הדמיית פרויקט פרי best לוד. יחצ

בהמשך הודעתה לתקשורת מציינת החברה כי בשכונה מתוכננים 5 בניינים בני 22 קומות כל אחד, אך בשלב א’ ישווקו רק 170 דירות. באתר החברה לעומת זאת,  מצוין כי “בפרוייקט מתוכננים 5 בניינים הכוללים 450 דירות”

ממידע שהגיע למקומונט לוד עולה כי ב-7.5.18, יום תחילת שיווק הפרויקט, פרסמה חברת נתנאל גרופ בע”מ, בעלי הקרקע, על הסכם אופציה שנחתם עם חברת אלדד פרי נדל”ן לקניית הקרקע המדוברת הרחוב יוברט המפרי, במתחם שגיא בלוד.

עפ”י הודעת החברה, הסכם האופציה, שעלותו 7.9 מיליון ש”ח, פתוח עד ה-4 בספטמבר כשלאחריו יצטרכו בפרי נדל”ן להחליט על מימוש האופציה בעלות כוללת של 157 מיליון ש”ח או לוותר על הפרויקט. במקרה כזה יוותרו ה-7.9 מיליון בידי נתנאל גרופ.

מבחינה תכנונית, נכון להיום המתחם מאושר ומיועד לבניית 180 דירות בלבד כשברקע ישנה בקשה של נהחברה להגדלת התב”ע לסך של 5 בניינים ו-450 דירות, אך נכון להיום, אישור שכזה טרם התקבל.

השבוע, התבשרנו בכלי התקשורת השונים כי הושלמה עסקת רכישת הקרקע במלואה.

צילום מסך מתוך אתר החברה

מכיוון שההערכות בשוק הנדל”ן מדברות על כך ש”אין כדאיות כלכלית” לפרויקט אם ייבנו בו 180 יח”ד בלבד, וישנו הכרח לבניית 450 יח”ד על מנת לשמור על הפרויקט ריווחי נשאלת השאלה – האם בחברת פרי נדל”ן יודעים על החלטה שהתקבלה כבר בוועדה המקומית לתכנון בלוד והיא זו שהובילה להשלמת עסקת הרכישה, או שמא מדובר במנוע לחץ על ראשי העירייה המשוועים ל”תמונת ניצחון” בדמות פרויקט בניה חדש שיגיע לעיר, ערב הבחירות המקומיות.

מפרי נדל״ן נמסר בתגובה: ״אין שום שינוי בתכניות השיווק שלנו לפרויקט פרי בסט. החברה לא משווקת יותר מ-170 יח״ד בשלב זה, ונמשיך לשווק רק לאחר אישור התב״ע. החברה משלמת רק על יחידות בפועל, ואנחנו מאמינים שתאושר התכנית החדשה לבניית 450 יחידות הדיור. לכשתאושר נצא בשיווק יחידות הדיור הנוספות בפרויקט היחודי והחשוב שלנו בעיר לוד״