Site icon מקומונט לוד

מגן הסובלנות לשנת 2015 הוענק לרביבו

בכנס רוטרי ישראל להבנה בין עדתית ולסובלנות, הוענק מגן נגיד רוטרי ישראל לסובלנות לשנת 2015, לראש העיר לוד עו”ד יאיר רביבו שאמר:”העיר לוד ממותגת כיום כ”פסיפס של תרבויות”, על כ-78,000 תושביה,  המקיימים ביניהם יחסים של כבוד הדדי, הידברות וסובלנות המתחייבים מאזרחותם המשותפת על אף הקשיים הנובעים מהשונות הבין תרבותית”.

כבוד גדול לעיר לוד ולעומד בראשה. בכנס רוטרי ישראל להבנה בין עדתית ולסובלנות, הוענק מגן נגיד רוטרי ישראל לסובלנות לשנת 2015, לראש העיר לוד עו”ד יאיר רביבו.

הטקס המרשים התקיים בבית הגפן בחיפה, במעמד אישי ציבור ומאות חברי רוטרי מכל רחבי הארץ, בהם חברי מועדון רוטרי לוד בראשות נשיאת המועדון נג’לה חנחן.

על מגן ההוקרה שהוענק לראש העיר, חתומים ראש העיר חיפה יונה יהב, נשיאת רוטרי חיפה יוכי פלר, ונגיד רוטרי ישראל אמיל אל אסמר, שציין כי בכל אירוע או ביקור שהוא עורך, הוא מדגיש בגאווה את עובדת היותו תושב העיר לוד.

וועידת הפרס ציינה במעמד הענקת המגן כי הוא מוענק לראש העיר לוד “על תרומה משמעותית למען הקהילה לקירוב לבבות, לסובלנות וסבלנות בין כל התושבים – יהודים, נוצרים ומוסלמים, על יוזמות חינוך ותרבות לכלל התושבים לטיפוח השייכות הלודאית המשותפת המבוססת על דו-קיום, הבנה ושכנות טובה, ועל שיתוף פעולה מתמשך ופורה עם מועדון רוטרי לוד ברוח תנועת רוטרי לקידום הבנה ושלום בין עמים”.

“כבוד גדול הוא לי לקבל את מגן הנגיד לסובלנות לשנת 2015 ואני מודה לנגיד רוטרי ישראל ולועדת השיפוט על הפרס החשוב המבטא את השאיפה והכמיהה לקידום השלום, הדו-קיום והסובלנות בחברה הישראלית”, פתח ראש העיר עו”ד יאיר רביבו את דבריו בעת הענקת הפרס, “תקוותי היא שיותר ויותר אנשים וארגונים בישראל יפעלו לקידום ערכים חשובים אלה”.

ראש העיר הדגיש בדבריו כי מערכת יחסים של כבוד, הכרות והידברות היא צורך בסיסי לקיומה של חברה תרבותית דמוקרטית על אף הקשיים הנובעים מהשונות הבין תרבותית, ובכך הוא מאמין שניתן לייחד את לוד ולהפוך אותה סמל ודוגמה בישראל.

יאיר רביבו, הפרס מבטא את הכמיהה לקידום השלום והדו-קיום בחברה הישראלית.צילום.דוברות עיריית לוד

“כמו החברה במדינת ישראל, המורכבת מקבוצות תרבותיות ואתניות שונות, כך העיר לוד ממותגת כיום כ”פסיפס של תרבויות”, על כ-78,000 תושביה,  המקיימים ביניהם יחסים של כבוד הדדי, הידברות וסובלנות המתחייבים מאזרחותם המשותפת על אף הקשיים הנובעים מהשונות הבין תרבותית, ותפקידנו לחנך את התושבים להבין את החשיבות של מימוש ערכים אלה להמשך קיומה התקין של החברה בישראל”.

“אני שמח שגישתי זו היא בין הסיבות ב”ה לשקט המופתי ששורר בלוד בימים מתוחים אלה”, הדגיש בסיום דבריו ומסר את תודתו לנגיד רוטרי ישראל, אמיל אל אסמר, יקיר העיר לוד, על המחווה והכבוד שהוענקו לו ולעיר לוד, וכן למועדון רוטרי לוד המציין בימים אלו 30 שנות פעילות, כגוף ההתנדבות הגדול והפעיל בעיר, על שיתוף הפעולה המלא עם עיריית לוד לשיפור חיי הקהילה בעיר, יהודים וערבים, באופן הראוי לשבח והוקרה.

דבריו של ראש העיר אשר הסתיימו בפסקה בשפה הערבית שאמר, זיכו אותו במחיאות כפיים ממושכות מצד הקהל הרב.