Site icon מקומונט לוד

מדוע כדאי לצאת לספארי חלומי בלפלנד

מתי בפעם האחרונה נהגתם באופנועי שלג? רכבתם במזחלות הרתומות לכלבי אסקי או פגשתם מקרוב את אייל הצפון? צפתם באגם קפוא או חזיתם בזוהר הצפוני? ספארי בלפלנד הוא מסע הרפתקני שאין כמוהו. מדובר בספארי חורף בסביבה ארקטית מושלמת של מפלים קפואים, יערות מושלגים עם  אטרקציות ייחודיות לחובבי האקסטרים שמחפשים לפרוץ גבולות בטיול מאורגן באחד המקומות המיוחדים בעולם. לפניכם כמה דברים שמחכים לכם במהלך ספארי בלפלנד ומהווים סיבות מצוינות לבחור בטיול, שיזרים בכם אדרנלין ויחשוף בפניכם תופעות טבע הייחודיות לצפון הרחוק.

תוכלו לנסוע במזחלות כלבי אסקי
תשכחו מכל נסיעה אחרת שהכרתם. נסיעה במזחלת כלבי האסקי היא חוויה מלהיבה ואקזוטית במיוחד. הכלבים מובילים אתכם במרחבים המושלגים בעודכם רתומים למזחלת ונהנים מנסיעה גדושת אדרנלין. חוויה לא פחות מרגשת במהלך ספארי בלפלנד מחכה לכם בחוות איילי הצפון.  הכרות עם התרבות המקומית וחיי האיילים, כולל השתלמות בנהיגת מזחלות איילים והזדמנות לחזות בטקס פולחן של הרועים והרוכבים המקצועיים המטפלים באיילי הצפון.

לנהוג באופנועי שלג בסביבה ארקטית
לפלנד מספקת את התנאים המושלמים לנהיגה עצמית באופנועי שלג לחוויית רכיבה אנרגטית להפליא. המסלול עובר מעל נהרות ואגמים קפואים, ביערות מושלגים, מול נופים עוצרי נשימה, הכי רחוק שיש מהציוויליזציה. מדובר ברכיבה בטוחה לכל מי שיש רישיון לרכב או אופנוע, מסע מאורגן שמלווה במדריכים מקצועיים, כך שאין לכם מה לדאוג אלא רק להתמסר לאקשן וליהנות מהסביבה הארקטית תוך כדי תנועה.

לשוט ולשחות באגם קפוא
שייט בלתי נשכח מחכה לכם על שוברת הקרח sampo, ספינה ענקית שמבקעת גושי קרח עצומים על מנת לפנות את הדרך לספינות שמביאות אספקה חיונית. אבל השייט הוא רק נקודת הזינוק לחוויה פנטסטית נוספת: הספינה יוצרת מעין בריכה בקרח בה ניתן לשחות וליהנות משחייה במים קפואים, שמסביב הכל קרח. כמובן שהשחייה בים הקפוא אפשרית רק עם חליפות מיוחדות שיחולקו לשחיינים וישמרו על טמפרטורת גופם בעודם נהנים משחייה מסוג אחר.

טיול בין מפלים קפואים
לפלנד מציגה תופעות טבע מפתיעות, ביניהם מפלים קפואים. בעת ספארי בלפלנד תוכלו להגיע לשמורת הטבע המרהיבה קורואומה בה מפלים שקפאו המהווים אתגר למטפסים שמגיעים לכאן להתאמן בטיפוס לא שגרתי. מסלול ההליכה בשמורה ייקח אתכם לטיול בנוף פראי ארקטי ובסיומו ניתן לערוך פיקניק בסגנון פיני תחת כיפת השמיים המיוחדים של לפלנד.

צפייה בזוהר הקוטב הצפוני
אין כמו לחזות בזוהר הצפוני – תופעה מרגשת, מלהיבה, מהפנטת. אורות וצבעים עוצרי נשימה בשמי הלילה. ספארי בלפלנד מעניק הזדמנות לחזות באורות הצפון בשטח מבודד, חשוף בו ניתן לראות היטב את באזור קוטב מגנטי כמו לפלנד, השמיים מייצרים מופע אורות שמיימי שאסור לפספס.

צילום pixabay

ניתן לבחור את סגנון הספארי המועדף עליכם, רמת האקסטרים, הפעילויות שמעניינות אתכם ובכל מקרה, מדובר בחוויה גדולה מהחיים.