Site icon מקומונט לוד

מדרסים – איך לבחור ומה כדאי לדעת?

מדרס לנעל הוא אביזר אורטופדי שיש להכניס לנעליים, המדרס מיועד לבלימת זעזועים, לשיפור היציבה, להקלה בכאבים בכף הרגל, בברכיים ובגב, לתמיכה אפקטיבית ויעילה בכף הרגל, לטיפול בבעיות אורטופדיות ולשיפור הנוחות. יש בשוק מדרסי מדף אותם ניתן לרכוש בחנויות נעליים, בחנויות ספורט ובמקומות נוספים, מחירם אינו גבוה ועשוי להסתכם בכמה עשרות שקלים. עם זאת, במקרים רבים אין להסתפק במדרסי מדף פשוטים המיוצרים לרוב בסין אלא יש לעבור אבחון מקצועי במכון אורטופדיה על מנת להתאים את המדרס לבעיה ממנה סובלים ולמאפייני כך הרגל והיציבה.

התאמה אישית של המדרס למבנה כף הרגל ולבעיה

למדרס באיכות גבוהה יש תכונות חשובות כגון:

את המדרסים ניתן לייצר מחומרי גלם שונים כמו סיליקון, גומי, שעם, גרפיט קרבון פלאסט ועוד. לאחר אבחון מקצועי של כף הרגל יחליט האורטופד על סוג המדרס המתאים לצרכי המטופל וייצר עבורו מדרס מותאם אישית, אלא אם החליט להמליץ על מדרסי מדף.

החזר מקופת חולים

למכוני אורטופדיה יש הסדרים עם קופות החולים השונות, מבוטחי קופת החולים יכולים לקבל החזר חלקי או מלא על המוצר. כדי לממש את ההטבה יש לקבל הפניה או אישור רפואי מאורטופד של קופת החולים בה מבוטח המטופל, שווי ההטבה משתנה בהתאם לקופה וסוג הביטוח.

מאחר והשוק נחשב לפרוץ חשוב לפנות רק למכון אורטופדיה מוסמך, מקצועי ואמין. במכון אורטופדיה אמין מבצעים הטבעה של כף הרגל בעמידה או בישיבה, יש מקרים בהם האורטופד ימליץ על שיטת חבישה בגבס או על שיטת המחשב.

סוג המדרס

יש בענף סוגים שונים של מדרסים, ניתן לרכוש מדרסי מדף שעלותם נמוכה, אך כדי לספק תמיכה נכונה ויעילה לכף הרגל וכדי להפחית כאבים ולשפר הישגים בקרב ספורטאים, אין תחליף למדרס בהתאמה אישית.

קיימים סוגים שונים של מדרסים כגון:

האם אתה זקוק למדרס?

כדי לדעת האם אתה זקוק למדרס עליך לפנות לאורטופד מומחה לאבחון כף הרגל, לאחר אבחון מקצועי יחליט המומחה על המשך הטיפול, ובמידת הצורך תוכל לרכוש מדרס מותאם אישית לבעיה ממנה אתה סובל.

לקריאה נוספת בנושא האם אתם זקוקים למדרסים, לחצו כאן.