Site icon מקומונט לוד

מהו ביטוח שיניים ומה הוא כולל?

פוליסות לביטוח שיניים מכסות טיפולי שיניים שונים המבוצעים במרפאות בישראל, אך יש גם פוליסות המכסות טיפולי שיניים בחו”ל. ברוב ביטוחי השיניים אין תקופת אכשרה לכן ניתן לקבל כיסוי לטיפולים הכלולים בפוליסה החל מתחילת תקופת הביטוח. למרות היתרונות הרבים של ביטוחי השיניים, רק כ-17% מהישראלים מחזיקים בפוליסה זו, ורבים מהם רוכשים את הפוליסה דרך מקום העבודה (ביטוח קבוצתי).

ביטוח שיניים חשוב ומומלץ לרוב האנשים מאחר וכולם זקוקים לטיפולי שיניים. הפוליסה מקנה יתרונות רבים ובעיקר הוצאה כספית נמוכה יותר עבור טיפולי שיניים שונים כמו סתימות, עקירות, שיננית, כתרים, טיפולי חניכיים והשתלות שיניים, ושמירה על בריאות הפה והשיניים.

מהו ביטוח שיניים?

ביטוח שיניים רוכשים דרך אחת מחברות הביטוח או במסגרת שירותי השב”ן של קופות החולים, ניתן לרכוש את הפוליסה באופן פרטי אך מחירה אינו זול, לכן רבים מצטרפים לביטוחי השיניים הקבוצתיים דרך מקום העבודה שלהם. הפוליסה נועדה להגן על המבוטח ולאפשר לו לשמור על בריאות הפה והשיניים באמצעות מגוון רחב של טיפולים משמרים, מניעתיים ושיקומיים.

המבוטחים זוכים להחזר כספי בגין טיפולים משמרים, מניעתיים ושיקומיים, בכפוף לתנאים שנקבעו בחוזה הביטוח. כדאי לדעת כי חברות הביטוח מאפשרות למבוטחים לבחור מרפאה, רופא שיניים ומכוני רנטגן וצילום שיניים, אך יש הבדלים משמעותיים בין הפוליסות השונות לכן חשוב לערוך סקר שוק מקיף ומעמיק, להשוות תנאים ובדוק עלויות.

רוב חברות הביטוח משווקת ביטוחי שיניים, אך מרביתן משווקות פוליסות קבוצתיות לחברות וארגונים, לכן חשוב לוודא מראש למי מיועדת הפוליסה והאם אפשר לרכוש את הביטוח באופן פרטי.

מה כלול בביטוח שיניים סטנדרטי?

ביטוח שיניים תקני מהווה חלק מביטוחי הבריאות הקיימים, ישנם שני מסלולים עיקריים – ביטוח משמר, ביטוח משקם. פוליסה רחבה מכסה טיפולים משמרים כגון: סתימות, טיפולי שורש, עקירות, ניקוי אבנית, צילומים ועזרה ראשונה. הפוליסה מכסה גם טיפולים משקמים כמו שיקום שיניים, טיפולי שיניים לילדים, עקירות, שיננית, תותבות, כתרים ועוד. ברוב הפוליסות אין כיסוי לטיפולי אסתטיקה דנטלית, לכן כדאי לבדוק מראש מה הפוליסה מכסה והאם קיימת תקופה המתנה עד האפשרות לקבל החזר עבור טיפולים אסתטיים הנחשבים ליקרים.

באופן כללי ביטוח שיניים מכסה טיפולים משמרים וסטנדרטיים כמו סתימות עזרת ראשונה, צילומים, הבהרת שיניים וניקוי אבנית על ידי שיננית, אם הטיפול מורכב כמו עקירה או טיפול שורש מסובך, לעיתים נדרשת התייעצות מוקדמת עם חברת הביטוח על מנת לקבל אישור לתוכנית הטיפול.

פוליסה המכסה גם טיפולים משקמים מכסה ניתוחי חניכיים, תותבות, התקנת מבנים ובניית כתרים, וברוב המקרים נדרשת התייעצות מוקדמת עם חברת הביטוח. ברוב המקרים ניתן לרכוש פוליסה רחבה יותר הכוללת כיסוי לטיפולים פריודנטליים ואורטודנטיים, ונדרשת השתתפות עצמית, אלו טיפולים המכוסים חלקית בעיקר בביטוחי השיניים הקבוצתיים.

תביעה ותגמולי ביטוח

ניתן להגיש תביעה לחברת הביטוח כדי לקבל שיפוי וכיסוי עבור הוצאות הטיפול, אם המבוטח בוחר מרפאה ורופא שיניים הנמצאים בהסדר עם חברת הביטוח, החברה תשלם ישירות לרופא אחרת יש לתבוע החזר הוצאות. ראוי לציין כי בכל הפוליסות יש הגבלות למספר מסוים של טיפולים שניתן לקבל עבורם כיסוי, ויש טיפולים המחייבים השתתפות עצמית.

את התביעה מגישים באתר של חברת הביטוח, בדרך כלל באזור האישי. חשוב לבדוק מראש אלו טיפולים מחייבים התייעצות מוקדמת. את התביעה אפשר למלא ולשלוח באופן מקוון לפני קבלת הטיפול או לאחריו.

שיעור ההשתתפות העצמית משתנה בין הפוליסות השונות, ברובד של הטיפולים המשמרים הרגילים לרוב אין השתתפות עצמית, ובטיפולים משקמים, לרבות השתלות שיניים, ניתוחי חניכיים ויישור שיניים או טיפול בידי אורטודנט מומחה ההשתתפות העצמית נעה בין 50%-25%.