Site icon מקומונט לוד

מהו קידום אורגני ומהו פרסום בגוגל

בשנים האחרונות האינטרנט הפך להיות דרך מצוינת עבור עסקים רבים לפרסום ושיווק של שירותי החברה, וגם דרך להיות הרבה יותר נגישים ומעודכנים עבור הלקוחות. אם נחשוב על זה כך, אנו כבר לא זוכרים איך התנהלו החיים שלנו ללא אפשרות של רכישת מוצרים אונליין, שלא לדבר על הזמנת אוכל בצורה מקוונת ללא צורך בשיחות מתישות עם מלצרים עסוקים במהלך משמרת.

כיום לכל עסק וחברה יש אתר אינטרנט אינפורמטיבי ויעיל שמספק ללקוחות מידע מגוון על המקום כולל שעות פתיחה, רקע כללי על העסק, יתרונות העסק ומבצעים או הטבות אטרקטיביות שאסור לפספס. כל אתר נמצא אי שם ברחבי רשת האינטרנט, וכדי להגיע אליו יש צורך להקליד את שם העסק במנוע החיפוש או להתמקד בביטויים רלוונטיים לכל עסק.

כיצד עובד מנוע החיפוש של גוגל

גוגל הינו מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם כרגע. מכיוון שזהו מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בקרב גולשים ברחבי העולם, ובפרט בארץ, זהו המקום האידיאלי לפרסום אתר אינטרנט של עסק. כדי שהגולשים יוכלו למצוא אתר רלוונטי אליהם, הם מקלידים בשורת החיפוש של גוגל כמה ביטויים שמרכזים את המידע שהם צריכים כמו “מסעדות מומלצות בחיפה”, “חנויות שפתוחות בשבת באזור המרכז” ועוד.

צילום: פוטוליה

מכיוון שכל אתר עוסק בתחום אחר, על בעלי העסק למצוא את אותם ביטויים הרלוונטיים לעסק הספציפי שלהם – ולכלול אותם בביטויים הנמצאים אצלם באתר האינטרנט, כך כאשר הגולשים יקלידו את אותם ביטויים הם יוכלו למצוא את אתר העסק בתוצאות החיפוש של גוגל.

קידום אורגני

כל בעל עסק ואתר אינטרנט יודע כי להיות נוכח ברשת האינטרנט זה לא מספיק. כדי למשוך כמה שיותר גולשים אל האתר, וכך להגדיל את רווחיות החברה באמצעות רכישות מקוונות או המרות שיבוצעו באתר, הוא צריך להופיע בין המיקומים הראשונים במנוע החיפוש של גוגל – עושים זאת על ידי סט פעולות שנקראות שיווק אתרים בגוגל.

התחרות על מיקומים אלו היא גבוהה ביותר, וכדי להצליח להתברג בראש הרשימה האתר של העסק מוכרח להיות איכותי ורלוונטי ככל הניתן – עבור הגולשים ובמיוחד עבור גוגל. גוגל סורק דפי אינטרנט בכל רגע נתון באמצעות זחלנים ייעודיים, כך שתפקידם לחפש ללא הרף מידע שקיים ברשת האינטרנט ולהציג אותו באופן אופטימלי ורלוונטי עבור הגולש שחיפש מידע מסוים ברשת. כאן תמצאו עוד מידע על קידום אורגני.

נוסף על כך, תפקידם של זחלנים אלו הוא גם לאתר את אותם אתרים איכותיים וטובים הנמצאים ברשת, וכך לקבוע את סדר הצגת האתרים בתוצאות מנוע החיפוש שמתקבלות לאחר הקלדת ביטויים בשורת החיפוש. כדי “לשכנע” את אותן זחלנים כי האתר שברשותנו הוא איכותי וטוב, ולכן מגיע לו להיות מדורג כמה שיותר גבוה, יש צורך לבצע באתר באופן שוטף פעולות אופטימיזציה הכוללת תוכן רלוונטי וברור, הטמעת קישורים בין דפי האתר וגם קישורים חיצוניים, סדר היררכי באתר מבחינת חלוקה לקטגוריות ועוד. כל אותן פעולות אופטימיזציה נקראות קידום אורגני, או במילים אחרות SEO.

פרסום בגוגל

גוגל מעניקה פלטפורמה יעילה ואפקטיבית עבור בעלי עסקים שונים לשיווק ופרסום העסק שלהם, כך שהם וכלו לקבל תוצאות והמרות באופן כמעט מידי. באמצעות מערכת פרסום ייעודית השייכת לגוגל שנקראת גוגל אדוורדס, כל בעל עסק יכול לפרסם מודעות פרסומיות שונות שיופיעו ברחבי הרשת – ולשם כך מוקצים להם מקומות אטרקטיביים במיוחד, הופעה בראש תוצאות החיפוש במנוע החיפוש.

בשונה מקידום אורגני, הפרסום בגוגל כרוך בתשלום משתנה עבור העלאת מודעות פרסומיות באמצעות גוגל אדוורדס. ניתן לומר כי הפרסום בגוגל הוא אפקטיבי ויעיל, וגם בעל חשיפה גדולה יותר לרוב. אך מצד שני, מדובר בפרסום שיכול לעלות לא מעט כסף עבור עסקים שונים – כך שאם אותו פרסום לא מוביל להמרות באתר, מדובר בבזבוז של כסף.