Site icon מקומונט לוד

מהם הגורמים לנזילה בבית?

נזילה בבית היא תמיד עניין לא קטן, הגורר איתו התמודדות רבה בכמה מישורים במקביל. מי שחושב שהסיפור הגדול הוא הטיפול בנזילה, עשוי לגלות שנזקי הרטיבות, ובמיוחד אם אתם גרים לא בקומת קרקע, עשויים לגרור עלויות תיקון של מאות ואף אלפי שקלים. זו הסיבה שככל שמדובר על נזילות, זהירות מוגברת וערנות הם מילות מפתח שעשויות להיות שוות לכם כסף רב.

אז כיצד ניתן למנוע מראש את היווצרות הנזילות ואת הנזקים שהן גורמות להם?

קודם כל חשוב להבין שאין פתרון מושלם, ושתמיד תוכלו להיות מופתעים על ידי נזילה. אולם, הורדת הסבירות לכך בכמה פעולות פשוטות בהחלט יכולה לעזור. אך לפני שנגיע לאיך מטפלים, בואו נדבר על כיצד נזילות נגרמות.

חלק מהנזילות נגרמות עקב כניסת עצמים קשיחים לצנרת, שכן כשהם שם זרמי המים עשויים לשפשף אותם כנגד הצנרת מבפנים כך שהם מזיקים לצנרת עד כדי גרימת נזילה. אולם, זהו לרוב, מקרה נדיר. סביר יותר שנזילה תקרה עקב התיישנות הצנרת, חלודה, והתייבשות האטמים בחיבורי הצינורות.

כדי למנוע נזקים מסוג זה מראש, חשוב כשעוברים לדירה לבקש לדעת מתי הוחלפה הצנרת לאחרונה. ככל שמדובר על יותר מ-7 שנים [המספר עשוי להשתנות כתלות במספר גורמים], מומלץ להביא איש מקצוע שיבחן את הצנרת כדי לוודא שאין נזילה משום מקום.

חשוב להבין שנזילה עשויה לגרום להתרוממות המרצפות, עובש, נזקי רטיבות לדירה שמתחת לכם וכן לריח רע. לכן אם הבחנתם באחד מסימנים אלו, או בחריגה לא אופיינית בחשבון המים, מומלץ מאוד להזמין איש מקצוע שיבצע איתור נזילות וייתן לכם מענה מוקדם ככל האפשר.

אבל מה עם הבאלגן שכרוך בבדיקה?

למרבה המזל, הטכנולוגיה החדישה שנכנסה לתחום האינסטלציה בשנים האחרונות מאפשרת את מציאת מקור הנזילה במהירות ובקלות יחסית, וזאת ללא צורך בהרמת חצי ממרצפות הבית כפי שהיה נהוג בעבר, כשהאסטרטגיה למציאת הנזילה הייתה מבוססת ברובה על ניסוי וטעיה.

כיום מספר כלים טכנולוגים עומדים לרשות אנשי המקצוע, ובתוכם מצלמה תרמית העובדת התבססות על אינפרא אדום, וכן מערכת גס ידידותית לסביבה, מערכת אקוסטיקה, כלים לבדיקת לחץ על ידי שימוש בשעון מנומטר דיגיטלי, מד לחות, ושיטות מתחוכמות שונות כגון בדיקות הצפה למערכת הניקוז ועוד.

תמונה: canva

מעל כולן, המצלמה הטרמית עומדת במרבית המקרים בחוד החנית של הכלים והשיטות. עקב יכולתה לאתר הפרשי טמפרטורות, היא מוצאת במהירות נזילות מים שגורמות לכתמי רטיבות בכיר על ידי זיהוי הטמפרטורה הנמוכה המאפיינת אותן. בעזרתה ניתן להתגבר על הגורמים לנזילות בקלות, לבצע תיקון נקודתי, מהיר ונקי.

סיכומו של דבר

זיהיתם שיש לכם נזילה? ההמלצה החמה ביותר היא לטפל בה במהירות כדי לצמצם כמה שניתן את נזקי הרטיבות העלולים להיגרם. נשמח לעמוד לרשותכם, ולהבטיח לכם שירות אישי ונעים, וכמובן מקצועי, מהיר ונקי. שמתם לב לאחד הגורמים או הסימנים לנזילה? אנכם בטוחים? נשמח לייעץ בשיחת טלפון קצרה ב-072-330-1506.