Site icon מקומונט לוד

מהם התסמינים לצניחת רחם ומהו הטיפול המקובל?

מעוניינים לדעת מהי צניחת רחם? ממה היא נגרמת ומהם התסמינים שלה? האם יש טיפול יעיל לבעיה? האם צריך לחשוש מסיבוכים או לחשוש מצניחת רחם חוזרת אחרי הטיפול? ובכן, מצב צניחת הרחם, באנגלית Uterine Prolapse, משקף מקרים בהם הרחם יורד לתוך חלל הנרתיק. במקרים מסוימים וחמורים של התופעה, הרחם עלול לבלוט מחוץ לנרתיק.

הבעיה נגרמת לרוב עקב היחלשות והתארכות רצועות התמיכה שתפקידן לקבע את הרחם לדפנות האגן, רצועות התמיכה נקראות בעגה המקצועית לידמנטים. חשוב לדעת כי התופעה אינה נגרמת ביום אחד, למעשה זהו תהליך ממושך ורב שנים, אך צניחת הרחם צוברת תאוצה לאחר הפסקת המחזור החודשי (וסת). הבעיה עלולה להתרחש גם כתוצאה מלידה טראומטית, ירידה בהפרשת הורמון האסורוגן בגיל המעבר ובגלל נטייה גנטית.

הסיבות העיקריות לצניחת רחם

הגורמים העיקריים לצניחת רחם הם:

מהם התסמינים של צניחת רחם?

מהם התסמינים לצניחת רחם ומהו הטיפול המקובל? תמונה: pexels

ראוי לציין כי צניחת רחם עלולה להופיע בכמה דרגות חומרה – קלה, בינונית או קשה. אם האישה סובלת מצניחת רחם בדרגה קלה גם התסמינים יהיו קלים, אך כאשר צניחת הרחם מופיעה בדרגה בינונית או קשה התסמינים יהיו בהתאם. התסמינים העיקריים של הבעיה הם:

כדאי לדעת כי על פי הסטטיסטיקה, קרוב ל-16% הנשים שחצו את גיל 40 מדווחות על צניחה של איברי האגן, לרבות הרחם ושלפוחית השתן. התופעה נחשבת למצב כרוני וקבוע, אך בעזרת טיפול מקצועי מתאים ניתן למנוע פגיעה באיכות חייה של המטופלת. יש לעבור אבחון מקצועי באמצעות בדיקה גניקולוגית יחסית פשוטה.

טיפול בבעיה

אם המטופלת סובלת מצניחת רחם בדרגה קלה לרוב אין צורך בטיפול, אך בדרגות של צניחת רחם בינונית או קשה חשוב לעבור טיפול אחרת התסמינים עלולים להפריע בחיי היום יום ולגרום לסבל ולאי נוחות. הטיפול מתחיל בשינוי באורח החיים, ובהתאם לצורך מחדירים תומך נרתיק. כמו כן, יש אפשרות לעבור ניתוח לתיקון הצניחה, בדרך כלל בעזרת סיב אופטי (הגישה הלפרוסקופית).