Site icon מקומונט לוד

מה ההבדל בין מדפסת דיו למדפסת לייזר

האם כדאי לרכוש מדפסת לייזר או שעדיף לבחור מדפסת דיו שחור לבן או צבע? מהם ההבדלים העיקריים בין שתי טכנולוגיות ההדפסה המוכרות? האם מדפסת לייזר מתאימה רק למשרדים ולעסקים גדולים או שהיא מיועדת גם ללקוחות פרטיים ולעסקים קטנים?

בעולם המדפסות כיום יש שתי טכנולוגיות הדפסה עיקרית – הזרקת דיו ולייזר. עד לפני מספר שנים מדפסות הלייזר היו יקרות מאוד ולכן הן נמצאו בשימוש רק בקרב חברות וארגונים גדולים וכן במשרדים בהם היקף ההדפסה גדול. כיום, המחיר של מדפסות לייזר מתאים גם לתקציב של עסקים קטנים ובינוניים, וגם לקוחות פרטיים רוכשים את המדפסת האיכותית לצורך שימוש ביתי. כמו כן, יש מדפסות משולבות המציעות פתרון איכותי וחסכוני למיכון משרדי מאחר והמדפסת משלבת גם סורק, מכונת צילום ובהתאם לדגם גם פקס.

מדפסות הזרקת דיו

טכנולוגיית הזרקת דיו מבוססת על הזרקה מדודה של טיפות דיו על הנייר, יש דגמים שונים בשחור לבן או בצבע. למדפסות בטכנולוגיית הזרקת דיו יש יתרונות שונים כמו מחיר זול וראשי דיו מתכלים במחירים שווים לכל כיס. אין צורך להמתין לחימום לפני ההדפסה ואיכות ההדפסה בצבע טובה יותר בהשוואה לאיכות ההדפסה הצבעונית בלייזר. החסרונות הם מהירות, מגש הזנה המתאים לכמות מוגבלת של דפים, הצורך להחליף ראשי דיו בתדירות גבוהה יחסית והתחזוקה הנדרשת.

מכונת צילום. צילום: פיקסלס

מדפסות לייזר

יש בשוק מגוון רחב של מדפסות לייזר שחור לבן או צבע. הטכנולוגיה מבוססת על קרן לייזר לסריקת המסמך העושה שימוש במטען חשמלי כדי להעביר את אבקת הטונר לנייר עליו מדפיסים. יש גם מדפסות לייזר משולבות הכוללות סורק, צילום ופקס מובנה. מדפסת לייזר מיועדת להיקף הדפסה רחב, היא מהירה ונחשבת לאמינה מאוד, אך המחיר של מדפסות לייזר גבוה יותר בהשוואה למדפסות דיו, וגם הטונר יקר יותר בהשוואה למחיר של ראשי דיו מתכלים.

ראוי לציין כי השקעה במדפסת לייזר נחשבת לרוב למשתלמת יותר אם בוחנים את הוצאות ההדפסה במשרד או בתית לטווח הארוך. מדפסת לייזר מבטיחה איכות הדפסה גבוהה במיוחד כאשר מדפיסים טקסטים, והמדפסת נועדה להדפסת כמויות גדולות.

ראש דיו או טונר

כאשר מתכננים לרכוש מדפסת חדשה לעסק או לבית יש לבדוק פרמטרים שונים מעבר למחיר המכשיר. חשוב לבדוק מהי עלות ההדפסה של עמוד, מהירות המדפסת, תחזוקה, אחריות ועוד. העלות של טונר גבוהה יותר מעלות ראשי דיו, אך הטונר מחזיק מעמד זמן רב ומיועד להיקף הדפסות גדול, לעומת ראשי הדיו שיש להחליף בתדירות יחסית גבוהה. בהתאם לדגם המדפסת יש ראשי דיו יקרים, למרות שניתן לחסוך עלויות ולהזמין ראש דיו תואם.

כמו כן, מחסניות דיו נוטות להתייבש יחסית במהירות, אם לא משתמשים במדפסת בתכיפות גבוהה ראש הדיו מתייבש ויש לנקות את המחסנית או להחליף אותה בחדשה. לכן, הכלל שצריך להנחות אתכם הוא שמדפסת דיו מתאימה בדרך כלל לצרכים ביתיים ולעסקים קטנים שכמעט ולא מדפיסים בהם, בעוד שמדפסת לייזר מתאימה למשרדים שבהם מדפיסים הרבה מסמכים, וכך מחזירים את ההשקעה בזמן קצר יחסית, מאחר וגם עלויות התחזוקה נמוכות יותר ואלו מדפסות אמינות המבטיחות ביצועים מעולים לאורך זמן.

לקניית דיו איכותי למדפסת שלך – לחץ כאן