Site icon מקומונט לוד

מה הוא הסכם NDA? ואיך הוא יכול להציל אתכם

במשך שנים רבות, עשיתם כל שביכולתכם כדי ליצור, לתכנן ולהביא לידי ביטוי את החלום שלכם ברמה העסקית. הקמתו של מותג חדש, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על מוצר חדשני ופורץ דרכים, היא עבודה מתמשכת שיכולה להיות מאוד מורכבת. לכן, בנקודות שונות לאורך הדרך, אפילו בית העסק המקצועי ביותר, נדרש לפנות לעזרתם של גורמים חיצוניים כדי להתמודד עם אירועים ואתגרים שונים.

כל יחסי התקשרות עם גורמים חיצוניים (נותני שירות, ספקים או יועצים ומלווים עסקיים), טומנת בחובה סיכון למידע העסקי הרגיש שלכם. ולכן המשימה החשובה ביותר בתהליך ההתקשרות היא חתימה על הסכם NDA להורדה שיכול לאפשר לכם לשמור על הזכויות המשפטיות שלכם לעתיד.

הסכם פשוט ששומר על העסק שלכם – NDA להורדה

ככל ואין לכם ניסיון מקצועי בעולם העסקים או בתחומי המשפט, השאלה הראשונה שלכם היא – מה הוא הסכם NDA? ובצדק שכן לא מדובר על מונח שמוכר לנו מחיי היום יום. הסכם NDA הוא הסכם משפטי שנתחם בחוזה, ולו מטרה אחת בלבד, סודיות. הצדדים החתומים על ההסכם, מבטיחים זה לזה סודיות מוחלטת בכל הנוגע לעניינים עסקיים, מתוך רצון לשמור על סודות מקצועיים, נכסים עסקיים ומידע פיננסי שיכול לפגוע בחברה. זו היא הדרך הטובה ביותר של מנהלי החברות והארגונים השונים, להתקשר עם גורמי חוץ מבלי לחשוף את הפעילות העסקית שלכם לגורמים לא רצויים.

בהתאמה לנכתב בהסכם, מחויבים הגורמים החיצוניים בחברה לשמור על פרטיות, לא להעביר מידע או במקרים קיצוניים לא ליידע אף גורם אחר על ההתקשרות עם החברה. כיום, בעולם הדיגיטלי בו אנו חיים, ניתן למצוא עותקים כלליים של הסכם NDA להורדה באתרים משפטיים ברחבי הרשת. יחד עם זאת, כאשר אתם רוצים ליצור הגנה משפטית הרמטית לגמרי, חשוב לבצע התאמות לכל הסכם שכזה, לצרכים המתהווים של העסק, אל מול הגורם הספציפי מול אתם עובדים.

את ההתאמות והשינויים, אתם רוצים לבצע את מול עורך דין מיומן ומנוסה בתחום העיסוק הזה שיכול לאפשר לכם לחתום בראש שקט.

הגנה משפטית לעתיד – מתחילה בהחלטות קטנות להווה

כאשר אתם מתבססים על מסמכך NDA להורדה, לטובת התקשרות משפטית בנושאים רגישים במיוחד, ייתכן ויהיו פרצות בהסכם. פרצות אלו יכולות לאפשר זליגה של מידע, חשיפה של מידע או טיפול לא ראוי בעסק ובמוצר היקר שלכם. ובדיוק מסיבה זו, הסכם NDA שאתם כותבים היום, חייב להסתכל על כל האפשרויות שיכולות לפגוע בכם בעתיד.

זו היא מטלה סובכה, בעלת משקל רב ומשמעות עצומה על המשך הקיום של החברה שלכם במובנים רבים. אם כבר השקעתם משאבים רבים כדי להקים את החברה שלכם, למה לא להיות בטוחים שאתם מכוסים משפטית ושומרים על החברה שלכם מכל משמר.