Site icon מקומונט לוד

מה היתרונות של מוסך מורשה?

כל בעל רכב מכיר את השלב הזה שהכלי מתחיל לעשות בעיות ולאותת שהוא זקוק לטיפול או לכל הפחות סיבוב קטן אצל המוסכניק. לעיתים זה המצבר שנשחק, הפנסים לא עובדים, הגלגלים דרושים הסתכלות ועוד..

כל זאת ועוד מובילים אותנו לברירה היחידה – לגשת למוסך. ובכל פעם שאנו מבינים את חשיבות הדבר עולה השאלה, האם ללכת למוסך פרטי או מורשה?

אז למה עדיף לנו ללכת למוסך מורשה ומהם היתרונות שהוא מקנה לנו? יצאנו לבדוק.

סוגי מוסכים

אז מה זה בכלל אומר מוסך מורשה? בואו נכנס קצת לעולם כלי הרכב ונעמיק קצת יותר. ישנם 3 סוגי מוסכים המוכרים לנו והם הפופולריים ביותר, הסוגים מתחלקים למוסך פרטי, מוסך מורשה ומוסכים מטעם היצרן (יבואן).

מוסך מורשה הינו מוסך ציבורי המנוהל ע”י משרד התחבורה. מוסכים מורשים צריכים לעמוד בתקנות קיימות ובנהלים מאוד ברורים האחראיים על ניהול המוסך, סוג העובדים, ועוד..

מוסך מורשה נמצא בפיקוח ממשלתי, ובמקרה של חוסר שביעות רצונו של הלקוח, הוא יכול להתלונן על המוסך למשרד התחבורה או לאיגוד המוסכים שיטפלו בבעיה.

לעומת זאת, כשמדובר במוסך פרטי, אין שום פיקוח על הנעשה ובעלי המוסך חופשיים לעשות כרצונם וכל בעיה שמתעוררת בעקבות השירות/ המחיר/ אופן הטיפול ברכב נשארת בין כותלי המוסך ודורשת מכם להתאמץ עבור הזכויות שלכם.

המוסך השלישי המנוהל ע”י היבואן הוא בעצם מוסך שנחשף לדגמים החדשים ביותר אך הוא מוגבל מבחינת סוגי הרכבים ולוקח מחיר גבוה יותר משאר המוסכים.

צילום: PIXABAY

יתרונות במוסך מורשה

במוסכים מורשים נוכל למצוא הרבה יתרונות שיקלו על הפרוצדורה הכרוכה בהליכה למוסך, ראשית, המוסך המורשה מעניק לנו אחריות מלאה על פעילותו כשנה עד שנתיים על חלקי החילוף ועל התיקון הרצוי.

בנוסף, מוסכים מורשים מאובזרים בציוד הכי חדשני המתאים לכל סוגי הרכבים באופן מקצועי ומקיף.

במוסכים המורשים, בדרך כלל, גם מכירים לעומק דגמים ישנים וחדשים כאחד בשל ניסיון העבודה הרחב שלהם.

איך נבחר ממוסך מורשה?

ברוב המוסכים המורשים, נוכל למצוא תעודה רשמית המעידה על פיקוחו של משרד התחבורה ומכריזה על המוסך כהיותו מורשה. כשאתם מגיעים למוסך, תבקשו לראות את התעודה בכדי לאמת שהמוסך אכן מורשה ועומד בתקנים ברצויים.

בנוסף, בגלל הפיקוח הקפדני המופעל על המוסכים, נוכל להתפעל מסביבת עבודה נקייה, מאורגנת, שמורה, ומסודרת בהתאם לתקן הנדרש, וודאו שהמקום אכן נראה ומרגיש לכם מקצועי כמו שהוא אמור להיות.

כמו כן, גם תודעת השירות ואנשי הצוות יהוו עבורכם קריטריון חשוב לבחירת המוסך, חשוב לבחון את העובדים ואת אופי העבודה, השירותים הנוספים שמציע המוסך, ניסיון עבר שלו ועוד.. כמו שנוכל למצוא במוסך המורשה פרימוטורס.

בכדי למצוא את המוסך הקרוב ביותר לאיזורכם, מומלץ להיכנס למשרד התחבורה בכדי לראות רשימה מעודכנת ומסודרת ע”פ איזורים גיאוגרפיים. בהתאם לכך תוכלו לחפש המלצות, חוות דעת, ודירוגים של המוסכים הקיימים ובך לקבל החלטה נכונה.

סיכום

טיפול לרכב תמיד מעמיד אותנו במצב שנעדיף להימנע ממנו, ובכדי שנוכל להנות מחוויית שירות מושלמת ומקצועית, חשוב לבחור במוסך מורשה שיתן עבורנו מעטפת ביטחון וידאג שנקבל את הרכב שלנו כמו חדש.