Site icon מקומונט לוד

מה הן הסיבות האפשריות לנשירת שיער אצל נשים וכיצד לטפל בזה?

Pixabay

ניתן לומר באופן חד משמעי כי תופעת נשירת השיער היא תופעה אשר מתרחשת בקרב נשים וגברים כאחד, זאת בעת בה הסיבה העיקרית לתופעה בקרב גברים היא תוצאה של גנטיקה ושינויים הורמונליים, בעוד כי נשירת שיער נשים עשויה לנבוע ממגוון רחב של סיבות משתנות כדוגמת מתח נפשי, טראומות, שינוי קיצוני במשקל, מתיחת השיער, החלקות וכן הלאה וכן הלאה. חשוב לציין כי ישנו הבדל בין נשירת שיער בקרב נשים לבין תופעה הגורמת לשיער להיות דליל ואף התקרחות, בעת בה ישנן נשים אשר סובלות מנשירה כרונית בזמן שנשים אחרות סובלות מתופעה של שיער דליל.

הסיבות העיקריות לנשירת שיער בקרב נשים

כאמור, בעת בה אנו מדברים על נשירת שיער נשים סיבות, על מנת להציע טיפול אפקטיבי ומוצלח חייבים קודם כל לרדת לשורש הבעיה ולהבין מהי הסיבה המרכזית לנשירת השיער ולשם כך, עליכם לפנות אל רופא מקצועי המתמחה במחלות עור ושיער לצורך אבחון מקצועי. טרם ביצוע הבדיקה נדרשת המטופלת בביצוע בדיקות דם על מנת להבין מהו הגורם לבעיה. כמו כן, חשוב לציין כי לתופעת נשירת שיער נשים מגוון רחב של סיבות שונות, אך חשוב לציין באותה נשימה כי למעלה ממחצית הנשים סובלות מאי תקינות בתפקוד בלוטת המגן, חוסר מברזל וכיוצא בכך. נוסף על האמור, לא מעט נשים במדינת ישראל מאובחנות כאנמיות כתוצאה של דימומים חזקים בעת תקופת המחזור החודשי.

Pixabay
מניעת שיער בקרב נשים

על מנת למנוע תופעה של שיער דליל ההמלצה המרכזית של הרופא תהיה טיפול תרופתי או לחילופין טיפול מקומי. בין הטיפולים המקומיים הפופולריים יותר ניתן לפגוש את המינוקסידיל, תרופה שמטרתה להוריד את לחץ הדם במטרה לסייע לשיער לצמוח חזרה. מינוקסידיל היא תרופה אשר מגיעה בצורה של תמיסה אשר יש למרוח על גבי הקרקפת באזורים אשר סובלים מתופעת הדילול. כמובן שטרם ביצוע הטיפול יאבחן הרופא המקצועי את עוצמת הנשירה לעומק במטרה לבצע את הטיפול המתאים ביותר.

טיפולים בנשירת שיער בקרב נשים

ניתן לומר בימים עברו, בהם היה נהוג להשתמש בפאות כפתרון עבור אוכלוסיית הנשים אשר סובלת מנשירה כרונית של שיער. זאת בעוד כי כיום, תעשיית הרפואה התפתחה באופן משמעותי ורופא מומחה יכול להמליץ על טיפול תרופתי בעזרת תרופות אנטי אנדרוגניות או לחילופים מינוקסידיל. יחד עם האמור בעת בה מדובר על נשירת שיער בהנקה או לחילופין נשירת שיער לאחר לידה, ההמלצה המרכזית תהיה לטפל בתופעה בצורה דחופה ככל הניתן, במיוחד לאור העובדה כי בחלק לא קטן מהמקרים ניתן יהיה לאבד עד למחצית מסך השיער שכן, אפשר לומר בצורה חד משמעית כי לא תמיד אותו שיער יחזור.