Site icon מקומונט לוד

מה זה אופטימיזציה ואיך זה מקדם לכם את העסק?

אופטימיזציה של אתרים נקראת לפעמים גם “קידום ON PAGE”, היא תהליך שעושים כדי להתאים את האתר שלכם באופן אופטימלי לדרישות של גוגל.

זה יכול לבוא לידי ביטוי במאפיינים שונים של האתר, כמו תוכן, חווית משתמש, קוד, מהירות טעינה של דפים וכל דבר אחר שיכול להשפיע על האופן בו המערכת של גוגל תופסת את האתר שלכם, כי רק אם האתר שלכם מדבר בשפה מובנת לגוגל, הוא יצליח להתקדם למקום אופטימלי בתוצאות החיפוש.

תחומים שונים של אופטימיזציה

קידום אורגני מורכב מאלמנטים שונים, אבל אופטימיזציה של האתר היא ללא ספק אחד החשובים שבהם. ניתן לבצע אופטימיזציה לאתר בדרכים שונות, אם כי רצוי לתת מענה לכל אחד מהאלמנטים הבאים:

תגיות מטא

תגיות מטא מוטמעות בקוד של כל עמוד אינטרנט. הם מאפשרות לגוגל להבין טוב יותר על מה העמוד באתר מדבר וגם לגולש. ככה הוא יכול לבחור בקלות, אם זה העמוד שמעניין אותו ולהיכנס אליו.

מבנה URL

אולי מדובר על פרט טכני לחלוטין, אבל מבנה נכון של URL צריך להיות ידידותי למנועי החיפוש, מספיק קצר כדי לזכור אותו, מכיל ביטויים המתארים את הנושא של העמוד, ללא תווים מוזרים וגם לא גנרי מדי.

תוכן איכותי

אם עוד לא נמאס לכם לשמוע שתוכן הוא המלך, אז חשוב לזכור, שכל אתר טוב חייב תוכן איכותי.

התוכן באתר צריך להיות רלוונטי, ארוך, עמוק ואמין.

התוכן צריך לעסוק בנושאים שמעניינים את הגולש – אבל באמת. הוא צריך להיות איכותי, כתוב היטב והוא צריך להכיל ביטויי מפתח, תואמים את ביטויי החיפוש של הגולשים.

לבסוף, חשוב לזכור שתוכן הוא לא רק טקסטים, אלא גם סרטונים, תמונות, מחשבונים ועוד.

תמונה: Depositphotos

מהירות טעינה

מהירות טעינה של עמודים באתר ושל האתר באופן כללי, היא קריטית כדי לשמור שהגולש לא יברח החוצה לחפש אתרים אחרים, שעובדים מהר יותר. גם האלגוריתם של גוגל מודד את המהירות של האתר שלכם וזהו אחד המדדים שעוזרי םלו לקבוע אם כדאי לקדם אותו בתוצאות החיפוש או לא.

קישורים פנימיים לניווט באתר

קישורים איכותיים בתוך האתר, מעוצבים בצורה נכונה, ממוקמים נכון וקלים לשימוש, הם חלק חשוב בחווית משתמש טובה. הם יכולים לעזור לגולשים למצוא בקלות רבה יותר את החנות הוירטואלית שלכם, את הגלריה, או כל עמוד אחר. הם מבטיחים שהגולש ישאר באתר שלכם זמן רב יותר והם עוזרים לחזק את הדירוג של כל אחד מהעמודים באתר.

לסיכום, אופטימיזציה של האתר היא כמו תהליך שיפוצים לבית. אתם יכולים לבחור אם לעשות אופטימיזציה לכל מאפייני האתר, או רק חלק מהם. אבל בסוף התהליך, תקבלו אתר משופר, שעובד טוב יותר בתוך גוגל, שהגולשים נהנים יותר לגלוש בו ובסופו של דבר – נותן לכם יותר תנועה ויחס המרה טוב יותר.