Site icon מקומונט לוד

 מה זה בידוד תרמי?

בידוד תרמי  הוא מניעה של הולכת חום, בידוד תרמי עוצר מעבר של חום,  חום עובר בשלוש דרכים .חום  עובר על ידי הולכה,   כלומר חום שיוצא דרך החומר.  חום גם עובר דרך  מה שנקרא  הסעה.  הסעה.   הסעה זה חום שנוצר על ידי תנועה של החומר כמו למשל רוח.  תנועה של חום נוצרת גם על ידי קרינה.  קרינה שנפלטת מחומר מסוים יוצרת חום. ניתן להבין בידוד על ידי דוגמא של בגדים. כאשר לובשים בגדים,   תנועת החום  מצטמצמת,   בבגדים עבים תנועת החום נעצרת כי האוויר החם נשמר בחללים מלאים אוויר שבתוך הבגדים.  כך ניתן לומר שבגדים הם דוגמה טובה לבידוד חום.

בידוד תרמי בתחום הבניה

אבל התחום של בידוד תרמי יותר נפוץ  בתחום הבניה.  בבניה עושים שימוש בחומרים שנקראים חומרי בידוד. בידוד משפיע על הולכת חום בבניינים.  כאשר עושים צילום תרמי של בניין  שעבר  איטום,  רואים שפחות חום נכנס ויוצא לעומת בניין שלא עבר איטום.  כאשר בניין עובר איטום כלומר עובר בידוד תרמי בעזרת  חומרי בידוד,  פחות חום יוצא ונכנס לבניין ,וגם פחות קור יוצא ונכנס לבניין.  כך ניתן לחסוך על חימום וקירור של הבניין בחורף או בקיץ. חשוב להשתמש בחומרי בידוד בטוחים וירוקים כי בטיחות מעל לכל.

חיסכון גדול באנרגיה ובכסף

בידוד תרמי יוצר חיסכון גדול באנרגיה ובכסף. בבידוד חשוב להשתמש בחומרים בטוחים  כאשר עושים בידוד תרמי. כך שומרים על איכות החיים וגם על בריאותם של האנשים החיים בבית. בנוסף לכך, מעבר של חום או קור בקירות,  יוצר אדי מים על הקירות,  מה שיוצר רטיבות בקירות, לכן בידוד תרמי גם מונע רטיבות בקיר. וזה שומר על שלמות הבניין,  ומונע עובש.  כאשר בניין מבודד טוב,  אפשר להשקיע פחות אנרגיה בחימום ובקירור של הבניין, זה חוסך אנרגיה ידידותי  לסביבה,  גם חוסך הוצאות רבות.  יש חומרים שונים שיוצרים בידוד ,  ובוחרים ביניהם לפי התכונות שלהם. יש חומרים בצבעים שונים ובמרקמים שונים,  יש חומרים שהם גם נגד חרקים,  יש חומרים שמונעים פטריות, חומרים שעמידים לאש, יש חומרים שגם יוצרים בידוד אקוסטי.