Site icon מקומונט לוד

מה זה עישון בשר ומה תפקידה של מעשנת בשר?

מעשנת בשר נועדה לעשן בשר בתא הממוקם לצד מקור החום ולא ישירות מעליו – זה מקל הרבה יותר על התאמת החום, מכיוון שלא צריך להוציא את האוכל החוצה במהלך תהליך העישון, שלרוב לוקח מספר שעות. העשן הוא מה שנותן לבשר את הטעם העשיר, הרכות הנמסה והקליפה הפריכה מבחוץ. אבל אין מנוס מהעובדה שמעשנת בשר מספקת תוצאות מצוינות רק אם יודעים להשתמש בה נכון, למשל כמו התאמת הטמפרטורה הנכונה עבור סוגי נתחים שונים, כמו גם עבור סוגי בשר שונים. בנוסף, מרחק מהאש משפיע ישירות על מידת העישון והבישול של הבשר. אם תרצו להתנסות בתהליך עישון בשר באופן עצמאי אל תוותרו על המאמר שלפניכם!

קרדיט Carne.co.il

סוגי מעשנות: חום ישיר לעומת חום עקיף

כל המעשנות מתחלקות לאחת משתי קטגוריות רחבות יותר: חום ישיר וחום עקיף. אף אחד מהן אינו טוב או עדיף על השני; למעשה, תגלו ששני סוגי העישון משמשים מסעדות רבות מכיוון ששניהם מציעים בקרת טמפרטורה ותוצאה שונה לחלוטין מבחינת טעם. הדבר העיקרי עם חום ישיר הוא לוודא שיש מספיק מקום בין האש שלכם לאוכל שלכם, כי אם תשימו את הבשר קרוב מדי לאש בסופו של דבר תבצעו תהליך צליה ולא עישון.

האם בשר מעושן הוא בריא?

עמוק ועז בטעם עקב תהליך עישון מועשר, בשרים מעושנים נחשבים זה מכבר למעדן גורמה. בנוסף להתעוררות בלוטות הטעם והיכרות עם טעמים חדשים, ישנם יתרונות נוספים שמזונות מעושנים מביאים לשולחן. בשרים מעושנים לרוב עשירים באופן טבעי בחלבון וחומצות אמינו. כמו כן, בשר מעושן מציע תכולת ברזל גבוהה. עישון הוא תהליך בישול דל שומן מכיוון שלעתים קרובות הוא נמנע מבישול בשרים עשירי שמנים. בנוסף, עישון יכול למעשה לשמש להפחתת השומן במזונות, שלרוב מטפטף החוצה במהלך התהליך, ומשאיר מוצר סופי בריא יותר. באופן מסורתי, העישון נוצר כשיטה לשימור מזונות, והוא שומר על יתרון זה עד היום. משמעות הדבר היא שלמזונות מעושנים בתוך מעשנת בשר יש חיי מדף ארוכים יותר מאשר לבשר מבושל רגיל, כך שתוכל לשמור אותם במקרר למשך זמן רב יותר.

איך לדעת אם בשר מעושן מבושל?

שיטות עישון במעשנות מתחלקים לשני סוגים עיקריים, עישון קר ועישון על חום נמוך ועקיף. כדי לדעת מתי בשר מעושן מבושל לחלוטין, תצטרך לבדוק את הטמפרטורה הפנימית עם מדחום לבשר. תוכלו להתאים את טמפרטורת היעד לסוג הבשר שאתם מעשנים – חזה עוף צריך להיות בערך 185 מעלות צלזיוס, צלעות בקר 175 מעלות צלזיוס – ולאחר מכן ניתן לעקוב אחר הטמפרטורה על ידי הכנסת מדחום לקריאה מיידית לתוך החלק העבה ביותר של הבשר.

כאשר את מעשנות הבשר ניתן לסווג לפי האופן שבו הם מייצרים חום. מעשנת הטובה והאותנטית ביותר ופעלת לרוב על ידי שריפת עצים, אך זה לא אומר שאי אפשר להכין אוכל נהדר על מעשנת בשר הפועלת על פחם או גז. ישנן מגוון מעשנות מכל הסוגים, אבל את המעשנות הטובות ביותר בארץ, אשר מגיעות במגוון גדלים, תוכלו להשיג רק אצל קמאדו. חברת קמאד קרנה מביאים לכם מעשנות בשר במידות XL, M ו-L, כמו גם תנורי עישון, גריל וציוד איכותי אחר שיאפשר לכם ליצור יצירות קולינאריות אצלכם בבית!