Site icon מקומונט לוד

מה זה קידום אתרים מקצועי ומה עושה מקדם אתרים?

קידום אתרים הוא “מדע” והמונח SEO פירושו אופטימיזציה של מנועי חיפוש. כלומר, כל השיטות שמשמשות לייעול המיצוב של אתר במנועי חיפוש, שעומדות לרשות מקצוענים בתחום ה-IT. קידום אתרים מקצועי שייך לתחום המדע, שכן מדע מתייחס למערכת ידע, שמתקבלת בעיקר באמצעות פעילות מחקרית מסודרת, ונהלים שיטתיים וקפדניים.

תחום קידום אתרים אינו אלא יישום של טכניקות וכללים שמבוססים על מחקר, טעויות, סוגיות, ניתוח תחרותי וגורמים רבים אחרים, עם יישום נהלים שמתוארים בבירור, למשל בהוראות למנהל האתר, שם מתואר כי הרכיבים לאופטימיזציה של אתר זה צריכים להתקיים על מנת להשיג תוצאות.

מה מקדם אתרים באמת עושה?

איש מקצוע בתחום קידום אתרים מקצועי פשוט הופך את אתר האינטרנט לגלוי באינטרנט. הוא מבצע סדרת פעולות שמטרתן לייעל את התוצאות על סמך המחקר שהוא מבצע; ככל שהתוצאות רלוונטיות ומדויקות יותר, כך התוכן יהיה שימושי יותר.

פעילות האופטימיזציה לגוגל כוללת פעולות טכניות שונות שמתבצעות הן בקוד ה-HTML של תכני דפי האתר, כמו גם ברשת ההיפר-טקסט שכוללת תחום אינטרנט זה בארכיונים של הגוגל. האיכות וכמות ההיפר-קישורים בתחומי אינטרנט שונים שממוקדים לתחום מסוים חיוניים למיקום הדומיין.

קידום אתרים מתבצע לא רק בתוך האתר אלא גם מאתרים חיצוניים שמפנים אליו, כלומר, ממליצים ויוצרים סמכותיות

חשוב גם להקפיד על פעילות קידום מחוץ לאתר, שמתבצעת ברוב המקרים באמצעות בניית קישורים טכניים, הפצת מאמרים ליחסי ציבור, קמפיינים שיווקיים, ומאמרי שיווק איכותיים. האופטימיזציה למנועי חיפוש נבדלת על ידי שיווק בגוגל, מכיוון שמטרתה למקם בחללים המוקצים לתוצאות תשלום עבור כל קליק, כלומר, פרסום בתשלום.

בעוד שפעילות קידום אתרים מקצועי קשורה לתוצאות לטווח הבינוני עד הארוך, אפקטים של תשלום עבור כל קליק הם מיידיים. קידום אתרים מתמקד בעיקר בתוכן באתר אינטרנט, מכיוון שחיוני לבצע אופטימיזציה, יצירה ובעיקר שימושיות למשתמשים ולא רק לגוגל.

צילום: Pixabay

ככל שהתוכן באתר איכותי יותר, כך תהיה באתר יותר תנועה

אם הטקסט של אתר אינטרנט מדויק ואיכותי, הוא בוודאי יצליח יותר, ויותר משתמשים יתפתו להעמיק, לקרוא אותו ולשתף אותו עם הקהילה הווירטואלית. אבל חשוב לא להתעלם ממבנה האתר, אשר חייב להיות מדויק ומותאם למחשבים נייחים ולמכשירים סלולריים כאחד.

מקדם אתרים הוא יועץ, שבנוסף ליישום טכניקות אופטימיזציה, מייעץ ללקוחות על האופן בו יש להשתמש בכלים, בתוכנה, וברשתות החברתיות, ואז הוא מטפל בכל פרט קטן באתר, כך שהוא תמיד יכול להשתפר.

כל פעילות קידום אתרים צריכים להיות מתוכננת ומשוכללת בקפידה

מנהלי אתרים רבים הם גם מקדמי אתרים, אבל לא תמיד, ולכן רצוי לבקש ממנהל האתר, אם אין לו כישורי אופטימיזציה, לעבוד יחד עם צוות קידום אתרים מקצועי ולהתחיל לחשוב על אסטרטגיות הפרסום שיאומצו ויועלו באתר, כגון דפי נחיתה ותוכן מעולה.

אין ספק שהעבודה אינה מבוצעת במקביל, אלא מתוכננת ומיושמת בהתאם לקריטריונים נפוצים, וזוהי העבודה של מנהל פרויקטים, שמרכז את פעילות הקידום באתר ומקפיד על ביצוע נכון, בהתאם ללוח זמנים קפדני ועבודה בשיטות הנכונות.

וזה עוד לא הכול. חשוב להבין שאין שום כדורי קסם או פתרונות בזק

עבודת קידום אתרים מקצועי היא עבודה מאומצת ועקבית שתשיג תוצאות עם הזמן. זהו גם תחום של מחקר, שמבוסס על מציאת טכניקות חדשות, ניסוי וטעיה. ברור שתמיד חשוב להקפיד על הכללים, אבל אין מתכון מדויק, אחרת כל העסקים היו בחזית.

מקדם אתרים צריך להיות מומחה במקצועו, ועם הניסיון שנצבר, יכול להשתפר מיום ליום. זה לא אומר שהוא מאלתר, אלא שצריך כל כך הרבה ניסיון ומקצועיות כדי להשיג תוצאות טובות, ולכן חשוב לשכור שירותי מקצוענים בתחום קידום אתרים מקצועי.