Site icon מקומונט לוד

מה חשוב לבדוק לפני שקונים רכב שטח חדש מהיבואן?

קנייה של רכב שטח חדש מהיבואן היא הוצאה כספית לא מבוטלת ולכן חשוב לעשות שיעורי בית בטרם ניגשים לאולם היבואן. אז אילו אלמנטים חשוב לבדוק, אל מה אסור להתפשר ומה הכי חשוב לעשות במידה שכבר הגעתם ליבואן? הצטרפו אלינו לכתבה הבאה ותעשו רכישה חכמה יותר.

תקציב

חשוב שתהיו כנים עם עצמכם ותדעו מהו הסכום שממנו אתם תוכלו להיפרד לטובת הרכישה של רכב השטח הבא שלכם. כדאי לזכור שבשוק זה יש טווח מחירים ענקי אשר מושפע מהמותג, מנפח המנוע ומעוד הרבה פרטמטרים אשר קובעים את המחיר של כל רכב. לכן, אחרי שתחליטו מהו התקציב שנכון לכם, בדקו עם מספר של יבואנים מה המחירים העדכניים ואילו הסדרי תשלום יש לכל יבואן.

אמינות זה שם המשחק

אחד הפרמטרים המרכזיים שעומדים מאחורי קניית רכב שטח חדש הוא עניין האמינות. אין ספק שרכבים משומשים זולים יותר אולם אתם לעולם לא תדעו כמה מכות הם ספגו בשטח וכמה תצטרכו להוציא עליהם בכדי שהם יתפקדו כהלכה בטיול הבא שלכם. לכן, אם כבר החלטתם שאתם רוכשים רכב שטח חדש מהיבואן, בדקו האם ליבואן יש שם טוב בתחום רכבי השטח והאם הרכבים שאותם הוא מוכר לא יאלצו אתכם לבקר במוסך בתכיפות גבוהה.

צריכת דלק

צריכת הדלק מהווה את אחד הדברים החשובים ביותר ברכישה של כל רכב. למעשה, משום שמדובר בהוצאה אשר תשפיע באופן ישיר על חשבון הבנק שלכם, חשוב לבדוק מראש עד כמה הרכב זללן דלק. כיום ניתן לראות את כל המידע באתרים השונים (בארץ ובעולם) ולא צריך לקום מהכורסא בכדי לבדוק איזה רכב שטח יאפשר לכם לצאת בתכיפות גבוהה יותר לשטח ואיזה רכב יגרום לכם לחשוב פעמיים על כל טיול ארוך בגלל צריכת דלק מסיבית.

צילום: יח”צ

נפח תא המטען

למרות שאנו מדברים על רכב שטח, אסור לשכוח שסביר להניח שלא תשמשו בו רק לצרכי טיולים ולכן שווה לראות שהוא יכול להכיל את כל מה שאתם צריכים. בדקו את הנפח של תא המטען (לרוב עניין זה מצוין בליטרים) ושימו לב שהוא מתאים לקניות של שבת, לעגלה התינוק או לכל פעילות אחרת. זכרו גם לשים לב לחלוקה של התאים בכל הרכב ושימו לב לכמות המקומות אשר מיועדים לאחסון.

נסיעת מבחן

אם כבר הגעתם לסוכנות של היבואן ואתם רוצים לראות את רכב השטח הבא שלכם מקרוב, אסור לכם לפספס הזדמנות לנסיעת מבחן. צאו עם הרכב למקטעי כביש שונים ותבדקו איך הוא מתנהג מחוץ לאזור הנוחות שלו, רק ככה תוכלו לראות אם הוא מתאים לכם והאם כיף לכם להיות מאחורי ההגה שלו. במידה ואתם מרגישים שזה לא זה, פשוט תמשיכו לסוכנות הבאה ותחכו עד שיהיה לכם מאצ’ אמיתי.