Site icon מקומונט לוד

מה חשוב לדעת על נדלן מסחרי להשקעה

אם יש לך הון שחשבת להשקיע, יתכן שתחום הנדל”ן המסחרי יכול להתאים לך. נדלן מסחרי להשקעה יכול להניב תוצאות גבוהות, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. ההשכרה החודשית של הנכס תהיה גבוהה בהשוואה לנכס פרטי ובו זמנית לרוב, השוכרים מחפשים חוזה שיכול להימשך לאורך שנים, כך שההתנהלות מול השוכרים תהיה פשוטה יותר.

לא תמיד יש צורך בהון ראשוני גבוה

אחת ההנחות על נדלן מסחרי להשקעה היא שיש צורך בהון ראשוני גבוה במיוחד על מנת להוציא השקעה שכזו אל הפועל. הדבר נכון במבנים גדולים, במקומות מסוימים ואקסלוסיביים. אבל, ישנן הזדמנויות שאינן מחייבות הון ראשוני גבוה, או לפחות לא יותר מאשר במקרה של השקעה בכל נכס רגיל.

צילום: Pixabay

אפשר גם היום למצוא הזדמנויות להשקעה בנדל”ן מסחרי. הזדמנויות אלו יכולות להיות בתוך מרכזים מסחריים ובאזורי קניות שונים. לעתים משתלם במיוחד לרכוש חנות בתוך מתחם בלי להיות הבעלים של כולו. כמו כן, אפשר לחפש אחר אזורים, מתחמים וכן הזדמנויות לרכישה מבעלים אשר מבחינתם מיצו את ההשקעה או שהחליטו למכור את הנכס כיוון שאינם נמצאים במצב לטפל בו יותר.

נדלן מסחרי להשקעה דורש תכנון מראש

חשוב מאד להתייחס אל הרכישה כהשקעה לטווח הארוך. לכן, יש להביא לידי ביטוי את כל מה שמשפיע על התשואה ועל ההוצאות הראשוניות. בין היתר יש להתייחס למרכיבים הבאים מראש:

עסק לכל דבר

רכישת נדלן מסחרי להשקעה היא רכישה עסקית. שלא כמו במקרה של נכס פרטי, כאן חלים על הבעלים מסים וישנן מחויבויות שונות. עם זאת, כיוון שמדובר בעסק, ישנן כמובן הוצאות מוכרות. הנדל”ן המסחרי יכול להניב תשואות אשר גבוהות מאלו של הנדל”ן הפרטי פי 2 ולעתים אפילו פי 3. בנוסף, כל התפיסה לגביו היא עסקית, כיוון שהוא משמש לטווח ארוך וכן ישנה פחות התעסקות מול השוכרים של הנכס.

הדבר שיש לשים לב אליו כבר בשלב הראשוני הוא נושא העסק. מומלץ לבחון את החוקים ולבחון על מה ניתן להזדכות בעסק על מנת להשאיר את הרווח הגדול ביותר. כמובן, מראש מדובר בנכס אשר הרווח עליו גבוה יותר בהשוואה להשקעה בנדל”ן פרטי.