Site icon מקומונט לוד

מה לומדים בלימודי מכטרוניקה

רוצים לעבוד בפיתוח רובוטים ומערכות ממוחשבות מתקדמות ומורכבות לשימושים אזרחיים וצבאיים? מעוניינים להשתלב בעבודה מאתגרת המצעידה את התעשייה קדימה? האם גם אתם מתלבטים ומתקשים לבחור בין לימודי הנדסת מכונות, הנדסת אלקטרוניקה והנדסת תוכנה? אם כן, כדאי לכם להכיר את מסלול הלימודים ללימודי הנדסאי מכונות עם התמחות במכטרוניקה.

מכטרוניקה – תחום לימודים חדש יחסית

מסלול הלימודים עם התמחות במכטרוניקה הוא תחום יחסית חדש באקדמיה, התחום משלב בין הנדסת מכונות, הנדסת אלקטרוניקה והנדסת תוכנה. יש דרישה גבוהה בשוק התעסוקה לבוגרי מסלול הלימודים מאחר ויש בתעשייה מגוון רחב של מערכות מכטרוניות כגון רובוטים בקווי הייצור השונים, לדוגמה בתעשיית הרכב והתעופה, רובוטים לייצור שבבים בתעשייה המתקדמת ועתירה הידע, מערכות המבוססות על רכיבי אלקטרוניקה שונים וכדומה.

בוגרי מסלול הלימודים מקבלים דיפלומה של הנדסאי מכטרוניקה והם נחטפים לעבודה על ידי חברות הייטק מובילות העוסקות בפיתוח, מחקר ואחזקה של רובוטים ומערכות מבוקרות וממוחשבות, ויש עוד שלל משרות נוספות הממתינות לאיוש על ידי בוגרי מסלול הלימודים.

צילום: rawpixel

מה זה מכטרוניקה?

מכטרוניקה (מערכות אלקטרו מכניות) נחשבת לתחום מתקדם ובין תחומי בעולם ההנדסה, התחום משלב ידע הלקוח מהנדסת אלקטרוניקה, מכונות ותוכנה. התחום מתמקד במכונות, אלקטרוניקה ומחשבים, ובוגרי מסלול הלימודים רוכשים ידע מקיף ומעמיק המאפשר להם לעסוק בפיתוח וייצור מערכות אלקטרו מכניות אוטומטיות תוך התייחסות לנקודת המבט ההנדסית. כך לדוגמה, בוגרי לימודי מכטרוניקה יכולים לעסוק בפיתוח מערכות המיועדות לתעשייה האזרחית או הצבאית, למשל מערכות בלימה אוטומטיות לרכבים, מכשירים למטבח התעשייתי והביתי, רובוטים, מערכות הגנה מורכבות ומשוכללות ועוד.

מה לומדים?

במסלול הלימודים להכשרת הנדסאי מכונות עם התמחות במכטרוניקה לומדים נושאים רבים כגון: מתמטיקה, פיזיקה, הנדסת חומרים, חשמל, סטטיסטיקה, הסתברות, אלקטרוניקה, מערכות מכניות, חוזק חומרים, מבוא לתכנות כולל שפת C, תהליכי ייצור, חיישנים, רובוטיקה, תרמודינמיקה, מבוא למיקרו מעבדים, ביומכניקה, תכנון מכונות, מעבר חום ועוד.

במסגרת מסלול הלימודים הסטודנטים נדרשים להשתתף בקורסי חובה ובחירה, הם לומדים שלל נושאים עיוניים ותיאורטיים ורוכשים ידע וניסיון במעבדות מתקדמות וחדישות.

תואר הנדסאי מכונות עם התמחות במכטרוניקה מאפשר לבוגרים לעסוק בפיתוח מערכות ובתחזוקה של מערכות מכניות חכמות ומתקדמות המבוססות על רובוטיקה, מחשבים ובקרה. בוגרי מסלול הלימודים לוקחים חלק חשוב בפיתוח מוצרים חדשים, הם יכולים לעבוד גם בתפקדי ניהול, תפעול, בקרה ותחזוקה של מערכות מתקדמות, לפקח על קווי ייצור במפעלים המתקדמים בתעשיות ההייטק, הרפואה, המזון, הפלסטיקה ועוד.

למי מתאים לימודי מכטרוניקה?

לימוד מכטרוניקה מתאימים בעיקר למועמדים בעלי אוריינטציה טכנולוגית, מדעית והנדסית. מסלול הלימודים מיועד בין היתר למועמדים בעלי יכולות טכניות, ריאליות ומדעיות. כדאי לדעת כי תנאי הקבלה ללימודי מכטרוניקה הם תעודת בגרות, ציון עובר במתמטיקה 3 יח”ל, באנגלית לפחות 3 יח”ל ובעברית 2 יח”ל. גם בוגרי מכינה קדם הנדסאית יכולים להתקבל בקלות ללימודים, בהתאם לתנאי הסף של המכללה.