Site icon מקומונט לוד

מה לעשות כאשר נקלעים לתאונת דרכים?

כאשר נקלעים לתאונת דרכים, הדבר הראשון שעולה על הדעת עבור רוב האנשים הוא לפנות לחברת הביטוח שלהם. אבל לפני שתפנו אליה, ודאו שחברת ביטוח הרכב תכסה את החשבונות הרפואיים, את טיפולי הרכב ומה שצריך. כיצד עושים זאת?

כיצד בודקים אם הביטוח מכסה את הנזק הנגרם לנו? פשוט בודקים על איזה סוג של פוליסת ביטוח אתם חתומים. אם למשל אתם חתומים על פוליסת ביטוח מקיף, אז רוב המקרים הביטוחיים יהיו מכוסים בפוליסה, כולל נזקי גוף בד”כ. כל עורך דין תעבורה יגיד לכם ראשית לבדוק את סוג הביטוח שלכם. הנה מס’ דגשים שכדאי לדעת בנושא:

טיפים כלליים לאחר תאונת דרכים

  1. כבו את המנוע במידת האפשר. אם המנוע אינו נכבה, נסו לקרוא לאיש מקצוע שיוכל לבדוק מדוע המפתח אינו נשלף מהסוויץ’ (זה כנראה מה שקרה).
  2. התרחקו מהרכב אם הוא עדיין פועל, במיוחד במקרים בהם אתם מריחים ריח עשן.
  3. התקשר למספר 100 או הזמינו עזרה דרך הטלפון שלכם.
  4. קראו לגרר במידת הצורך.
  5. אם החלונות אינם נסגרים, גלגלו את החלון בעזרת הידיים במידת האפשר.
  6. החליפו פרטים עם הנהגים האחרים המעורבים בתאונה (פרטי ביטוח ורישיון נהיגה).
  7. תאתרו עורך דין תעבורה במקרה שיש צורך להגיש תביעה או להתגונן מפני תביעה.
  8. השתדלו לפנות את כלי הרכב לשולי הכביש.
  9. המתינו בסובלנות להגעתו של גרר אם הזמנתם אחד.
  10. תנשמו עמוק, תאונות דרכים יכולות לקרות, נסו להגיב ברוגע למתרחש סביבכם.

מה לעשות כאשר עוברים תאונת דרכים עם הרכב?

כדי למנוע כל תפיסה מוטעית, ראוי להזכיר כי מאמר זה אינו מספק ייעוץ משפטי. אם אתם צריכים ייעוץ משפטי, עורך דין תעבורה יכול לסייע לכם בנושאים אלו. עו”ד תעבורה יכול לעסוק גם בתביעות של נזיקין בעקבות תאונות, ככה שחשוב לברר מראש את תחומי ההתמחויות שלו.

עורכי דין תעבורה גובים בדרך כלל 500 – 1,000 ש”ח לשעה. עו”ד תעבורה לרוב ידרשו מהלקוח לשלם את שכר הטרחה מראש, ולאחר מכן יגישו תביעת ביטוח להחזר האגרה והשיפוי המגיע לנהג (אם אכן מגיע).

תמונה: canva

קבלו סיוע משפטי בהקדם האפשרי

אם נפגעתם מתאונת דרכים, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין בהקדם האפשרי. זכרו, התהליכים האלו בגין תביעות, הם בדרך כלל לוקחים לא מעט זמן, מאמצים ואנרגיה, בירוקרטיות רבות ועוד. ברגע שחלילה עברת תאונה, פנה מיד לעורך דין תעבורה.

זה הצעד החכם ביותר עבור שני הצדדים המעורבים בתיק. הם יכולים לעזור לך לאסוף את כל הראיות ולהתכונן למקרה שלך. כדי למצוא עורך דין טוב בדיני תעבורה, חפשו עורכי דין מקומיים שיש להם ניסיון בתיקים מסוג זה. תוכלו לאתר אותם באינטרנט או מהמלצות של חברים או בני משפחה.