Site icon מקומונט לוד

מה עושה מנטליסט ולמה אתם חייבים להיות בהופעה כזו

עוד בימי קדם בני האדם אהבו לראות קסמים. אתם אולי תהיו מופתעים לרגע אבל כבר בתקופת המקרא היו מי שחיפשו להבין את מה שנמצא מעבר למה שאנחנו מסוגלים לראות בעין ולשמוע באוזניים. עובדה, עוד בימי קדם הפרעונים במצריים היו משעשעים את בני האצולה בקסמים. בהמשך, בימי הביניים, היו הקוסמים משעשעים את בני המלוכה ואפילו עוברים בין הכפרים בניסיון לשעשע את האיכרים בתום יום עבודה תמורת איזו פרוטה. אבל היום אנחנו יודעים כי אומן חושים או מנטליסט, היא עבודה מורכבת יותר מאשר לבצע ‘קסם’ בלבד. במאמר הבא נדבר על כך בדיוק. מה היא אומנות חושים ולמה היא יכולה להפתיע בכל פעם מחדש.

צילום: jose aljovin on Unsplash

מה זו אומנות חושים ולמה היא מסעירה את הדמיון

גם אתם, בלי להיות אומני חושים, מבינים כי תקשורת בין אישית לא עוברת רק במילים. למשל, אישה יכולה להגיד לבן זוגה ‘אתה יכול ללכת לזרוק את הזבל?’ פעם אחת המשפט ישמע כמו בקשה, בפעם אחרת, עם שינוי קל באינטונציה, המשפט ישמע כמו סוג של תלונה. כאילו האישה נוזפת בבן הזוג כי הוא לא עושה מספיק בשביל הבית. אנחנו רואים סיטואציות דומות בכל מקום ובמידה רבה אומנות חושים משחקת על המקום הזה בדיוק. מנטליסט למעשה יודע לנתח בזמן אמת את המחשבות של האדם העומד מולו. הוא יודע גם לשתול בראשו מחשבות ביודעין. בעוד האדם, המשתתף מהקהל, חושב כי מדובר על המחשבות שלו בלבד. אנחנו יודעים כי לא פעם אנחנו מסגירים את המחשבות שלנו בלי ממש לדעת כי אנחנו עושים זאת. בני אדם שונים עושים תנועות מיוחדות כמעט בלתי מורגשות כאשר הם משקרים, חשים מבוכה ועוד. אומן חושים מקצועי יודע איך לנתח את המצב ולהגיב אליו בהתאמה.

כדי להיות אומן זה לא מספיק להיות קוסם בלבד

מנטליסט ישראלי מצליח הוא מי שיש לו את שתי האיכויות הללו. מצד אחד, הוא מי שיודע ומבין לעומק את אומנות החושים. הוא יודע כאמור לנתח את הנתונים בזמן אמת, אבל לא רק זה. הופעה טובה של אומן חושים מוכשר, היא הופעה של אומן במה מלא כריזמה. הרי כל היופי בהופעה הזו היא שהיא מתאימה לכל סיטואציה. היא יכולה להתקיים מול קהל גדול באולם מלא. היא יכולה גם להתקיים באירוע מצומצם לבני משפחה וחברים קרובים. אומן טוב הוא מי שיודע לשחק עם הקהל ומי שמבין כי בכל פעם ההופעה יכולה להיות אחרת. פשוט משום שהאינטרקציה עם הקהל והמשתתפים משתנה כל הזמן. בכל רגע נתון.

ליאור סושרד הוא האומן הישראלי המצליח בעולם

אנחנו מאמינים כי אין צורך להציג את ליאור סושרד. האומן הישראלי המצליח בחו”ל. סושרד התחיל את דרכו כבר כנער. בתחילה הקהל של סושרד מנה ילדים נרגשים במסיבות יום הולדת. בהמשך, אחרי הצבא, החליט ליאור לעשות צעד ולנסות את מזלו בעולם הגדול. פריצת הדרך בתור מנטליסט ישראלי התרחשה כאשר במקרה פגש במסעדה את ברברה סטרייסנד. זו התרשמה מהיכולות שלו והזמינה אותו להופיע בסיבוב ההופעות שלה בתור אומן אורח. מכאן השאר היסטוריה. סושרד הפך בן בית אצל האחיות קרדישיאן. הוא מצא את דרכו למסיבת יום ההולדת של גניפר לופז ועוד.

אנחנו לא יודעים מה אתכם. אבל בעיננו, מה שטוב לסלבריטאים בהוליווד בהחלט טוב גם עבורינו. ההופעה של סושרד מדהימה ומרגשת בכל פעם מחדש. הזמינו הופעה פרטית עוד היום או רכשו כרטיס למופע עתידי. אתם לא תצטערו על כך, האמינו לנו. אנחנו יודעים מה אנחנו אומרים.