Site icon מקומונט לוד

מה צריך לדעת על שיפוץ לובי של בניין מגורים?

בשנים האחרונות אנחנו עדים לכך שבכל הערים בישראל נבנים עוד ועוד בניינים עם הרבה מאוד קומות. זה אומר שלא מעט אנשים חולקים את המרחבים המשותפים בבניינים כאלה, בין אם זה כולל את המעלית, את החניה או את הלובי.

לובי כניסה לבניין. צילום: pixabay

לכן ברור מדוע מידי פעם צריך לעשות שיפוצים שונים בלובי, מה שגם מוביל להרבה שאלות, כי איך מתמודדים עם פרויקט כל כך גדול? חשוב לדעת שאומנם כאשר עושים שיפוץ לובי מדבר על אי נוחות זמנית שצריך לסבול, אך החדשות הטובות הן שבדרך כלל זה משתלם. אחרי שהשיפוץ נגרם ברוב המקרים הלובי נראה נהדר ולכן, אם גם אתם רוצים ליהנות מכניסה מרשימה יותר לנכס שלכם, הגיע הזמן שתתחילו לחשוב על האפשרות של שיפוץ רציני בלובי. אומנם מדובר כמובן על השקעה כלכלית לא קטנה אך עם זאת, כמו שהזכרנו, זה גם מעלה את ערך הנכס ולכן זה מומלץ גם מהבחינה הזאת.

בידי מי כדאי להפקיד משימה כמו שיפוץ לובי?

שיפוץ לובי, כמו כל עבודת בניה או שיפוץ אחרת, זה משהו שדורש ניסיון וידע רב. משמעות הדברים היא שאם חשבתם לרגע לעשות את זה לבד או לתת לאנשי מקצוע שאינם מספיק מיומנים לעשות זאת, כדאי שתחשבו שוב. בבואכם לבחור קבלני בניין שיוכלו לקחת על עצמם את המשימה כדאי יהיה לבדוק:

רבים מאיתנו שחושבים על שיפוצים, בין אם זה בלובי ובין אם זה בבית הפרטי, חוששים מכך שזה ייקח יותר מידי זמן ושהכול יהפוך להיות סיוט. עם זאת, בפועל זה לא תמיד כך וזה מאוד תלוי בידי מי אתם חושבים להקפיד את המשימה.

בירור המחיר

איך אפשר לחשוב על שיפוצים שונים בלובי ולא להזכיר את שאלת העלויות? אומנם זה נכון שברוב המקרים כל בעלי הדירות בבניין יתחלקו ביניהם במחיר, אך האם זה אומר שעליכם להסכים לשלם סכום מופקע? והאם אתם מאמינים שאם תשכרו את שירותיהם של הקבלנים היקרנים ביותר הלובי גם ייראה יפה יותר בסוף? התשובה היא כמובן לא. לכן, גם כאשר אתם חושבים על שיפוץ לובי כדאי יהיה לקבל מספר הצעות מחיר ולהשוות ביניהן. בנוסף, אם הרגשתם לרגע לא בנוח לפנות אל כמה אנשי מקצוע שונים ולברר כמה זה יעלה אצל כל אחד מהם, אתם יכולים להסיר דאגה מלבכם. הקבלנים רגילים לכך שהלקוחות הפוטנציאלים שלהם פונים תחילה לבירור בנוגע למחיר כך שגם אתם יכולים להרגיש בנוח לעשות זאת ובהתאם לכך לקבל החלטה.