Site icon מקומונט לוד

מה שחשוב לדעת לקראת מכירת דירה

קרדיט - Canva

דירה היא נכס יקר ומורכב לא רק בשל הערך שלו אלא גם בשל מעורבות גורמים שונים בעניין כמו רשות מקרקעי ישראל או הרשות המקומית בה ממוקמת הדירה. המורכבות נובעת מכך שעם מכירת דירה נמכרת גם הקרקע עליה היא נמצאת, קרקע שלמעשה שייכת למדינה בחלק גדול מהמקרים. לכן, לפני מכירת דירה חשוב לפנות אל משרד עורכי דין נדלן. עורך דין המתמחה במכירת דירה ילווה אתכם לאורך כל הדרך, כולל בדיקות שונות שיש לבצע לפני המכירה וכמובן ניסוח חוזה מכר וניהול מו”מ מול הקונה. עורך הדין צריך להיות בעל יכולת גבוהה לניהול מו”מ תוך השגת האינטרסים שלכם וכן להכיר היטב את הנהלים שישנם מול הרשויות כך שדברים יתבצעו באופן חוקי ותקין.

חשיבות פניה לעורך דין לפני רכישת דירה מקבלן

כאשר עומדים לרכוש דירה מקבלן נראה שהכל הולך  להיות חלק לגמרי מעצם העובדה שמדובר על דירה חדשה שבנייתה הסתיימה רגע לפני שנכנסתם אליה. אמנם בסוף הדרך מחכה לכם דירה חדשה אך הדרך לא תמיד עוברת חלק. פעמים רבות ישנם עיכובים בבניה ובמסירת הדירה, מה שגורם לקונה להפסדים נוספים בגלל הארכת תקופת השכירות. גם התוצאה הסופית יכולה להיות עם ליקויים. לכן, מומלץ לפנות אל משרד עורכי דין נדלן המתמחה בייצוג קונים מול קבלנים. עורך הדין יסייע בניסוח חוזה בו נראות זכויותיכם באופן ברור תוך קביעת לוחות זמנים ומה נחשב חריגה ומתי זכאי הקונה לפיצוי ובאיזה סדר גודל.

פיטורים- עניין לא פשוט גם למעסיקים

פיטורים הם אינם דבר קל. הם כמובן אינם קלים למפוטרים אשר מוצאים את עצמם ללא עבודה אך בניגוד אולי למה שחושבים, הדבר מאוד לא קל גם למעסיקים ומכל הבחינות. הדבר לא פשוט להם קודם כל כבני אדם. רוב המעסיקים רוצים בסופו של דבר בטובתו של עובד ושמחים לספק מקור פרנסה למשפחה נוספת. רוב המעסיקים מפטרים רק כאשר באמת אין להם ברירה. לכן, גם מעסיק צריך להתכונן לפיטורים ולדעת איך לעשות זאת נכון. עורך דין פיטורים ייעץ לו בכל הנוגע לפן המשפטי: כיצד לנהוג, מתי עליו להודיע לעובד על פיטוריו, יידע אותו לגבי שימוע הנדרש על פי חוק, פיצויים ועוד. חשוב למעסיק להתייעץ עם עורך דין בעל ניסיון רב בנושא, הן בייעוץ למעסיקים והן בייעוץ וייצוג עובדים.

עו”ד יניב ימפולסקי מתמחה במקרקעין ודיני עבודה ובעל ניסיון רב בייצוג וייעוץ בשני תחומים אלה. מוזמנים ליצור קשר.