Site icon מקומונט לוד

מוטב יחדיו בלוד

תוכנית “מוטב יחדיו” החלה לפעול בלוד בשנת 2016, בהובלת עיריית לוד וג’וינט-אשלים בשכונות גני אביב ושרת. התכנית מכוונת לשינוי תפיסה ביחד עם התושבים ואנשי המקצוע, כדי ליצור שותפות תושבים בקבלת ההחלטות הנוגעות לחייהם, ובעצם לאתר את צרכי הקהילה וליצור מענה לצרכים באמצעות תוכנית פעולה, בהובלת התושבים ובתמיכה משמעותית של העירייה, מתוך אמירה ברורה כי הקהילה תהווה גורם מעורב, מוביל ולוקח אחריות.

התוכנית אשר מלווה ומודרכת על ידי מנהלת האגף לשילוב חברתי בעירייה, חרטה על דגלה את ערך שיתוף הפעולה של הרשות המקומית, הגופים המקומיים-שכונתיים  והתושבים בחתירה ליצור מענים מותאמים לקהילת השכונה מהגיל הרך ועד לגיל השלישי.

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט לוד<<

מספר דוגמאות לפעילות העמותה בשכונת גני אביב:

גינה קהילתית באהרון לובלין 41- בכל יום שני בשעה 18:00 מתאספים תושבים אקטיביים שמפשילים שרוולים שותלים, מעדרים, מנכשים והופכים את הגינה לפינת חמד בשכונה. התושבים מלווים על ידי גנן מקצועי ורכז הקהילה עמוס. כולם מוזמנים להגיע ולהתאהב בעשייה.

מפשילים שרוולים, והופכים את הגינה לפינת חמד בשכונה. צילום: יחצ

פתיחת שלוחת הספרייה בתוך בית חינוך זבולון המר, בשיתוף הספרייה העירונית ‘לדורות’. בספריה ניתן למצוא את רבי המכר החדשים ביותר, כמו גם ספרים ברוסית. הספרייה פתוחה בימים שלישי ורביעי  בשעות 15:00-19:00.

משחקיית אימוצ’קה לאם ולילד (צמרות 7)- בשיתוף גשר חינוכי וטיפת חלב, משחקייה לפעוטות ובנוסף הרצאות וסדנאות לאימהות בימי רביעי בשעות 17:00-19:00

פרויקט הקול שלנו– תוכנית מקדמת בריאות ואקטיביסטיות בקרב בני הגיל השלישי דרך כלים טכנולוגים. המשתתפים ייוכלו בזמן אמת לדווח על גורמים מעכבי או מקדמי הליכה ובריאות בשכונה, באמצעות מכשיר חכם שיושאל להם במשך שבוע. מפגש הדרכה ראשון יתקיים במועדון הקשישים בתאריך 17.7 הקבוצה מיועדת לדוברי עברית\אנגלית.

“השותפים שלנו הם רבים, תודה לכולם” אמרה שקד כהן, מנהלת ‘מוטב יחדיו’ בלוד, “אציין 3 שותפים שעבורנו הם אבני היסוד בעבודה בשכונה: השותף המרכזי שפועל ללא הפסקה כמובן זו עיריית לוד על כל אגפיה. השותף המשמעותי בשכונה ליצירת מענים ייחודים לקהילה הוא מתנ”ס גני אביב, החל מקורס מחשבים לקשישים בשפה הרוסית, וכלה באירועי תרבות איכותיים. השותפים המרגשים שתמיד מדייקים את העבודה שלנו הם תושבי השכונה, הן הפעילים בגינה הקהילתית  ובישיבות והן המשתתפים בצורה קבועה במענים השכונתיים אשר מתעקשים על איכות חיים גבוהה בשכונה ובקהילה.