Site icon מקומונט לוד

מוסדות החינוך נפתחו בעיר תחת אבטחה מוגברת של עובדי עיריית לוד

לוד חוזרת לשגרה: מוסדות החינוך נפתחו בעיר תחת אבטחה מוגברת, ולצד כוחות הביטחון עובדי עיריית לוד התגייסו לשמור על מוסדות החינוך בעיר.

במוצאי השבת האחרונה, הודיע ראש העיר לוד, עו”ד יאיר רביבו לתושבי העיר, כי בתום הערכת מצב בפיקוד העורף ובמשטרת ישראל – הוחלט להסיר את כלל ההגבלות בלוד ובכל הארץ, ועל-כן, מיום ראשון בבוקר (23.5.21), הלימודים בעיר חוזרים לשגרה ויתקיימו כסדרם.

בהודעה שפרסם ראש העיר לתושבים הוא ציין כי “המשרד לביטחון פנים ומשרד החינוך נענו לבקשת עיריית לוד להגברת האבטחה בעיר לקראת החזרה ללימודים בבתי הספר ובגני הילדים”.

עוד הוסיף, כי “כחלק מההיערכות תתוגבר האבטחה בצירים המובילים למוסדות החינוך בעיר, כן הוארכו שעות פעילות כל המאבטחים ונוספו נקודות שמירה בעיר. מערך ניידות מוסדות החינוך תוגבר באופן משמעותי לסיורים ברחבי העיר בבתי הספר ובגנים והשיטור העירוני יחד עם המשטרה יהיה פרוס בצירים ובצמתים מרכזיים”.

נוסף לכך עדכן רה”ע את תושבי העיר, כי “עיריית לוד פעלה בקדחתנות והשמישה את כל מצלמות האבטחה שניזוקו”, בכדי שתהיה אבטחה טובה יותר לתלמידים.

ואכן, ביום ראשון בבוקר, חזרו עשרות אלפי תלמידים לספסל הלימודים, תוך חזרה לשגרה בטוחה ושלווה. “בתפילה לימים שקטים ובטוחים לכולם בע”ה”, חתם רביבו.

ביום שני התחדשו הלימודים גם בתלמוד תורה “מעוז חיים” ברמת אשכול שהוצת בפרעות.

עובדי עיריית לוד התגייסו לשמור על מוסדות החינוך בעיר. תמונה דוברות עיריית לוד

לאחר שמוסדות החינוך בעיר לוד חזרו לשגרה והתלמידים הרבים חזרו אל ספסל הלימודים, ביקשה הנהלת העיר לוד ממשטרת ישראל, לתגבר את האבטחה סביב בתי הספר, הגנים והמעונות, בכדי להעניק ביטחון ותחושת ביטחון לתושבים, ברחובות העיר ובמוסדות.

משטרת ישראל ומג”ב הבטיחו לסייע ככל שניתן ולהעמיד שוטרים וחיילים בצמתים המרכזיים – לפקוח עין ולשמור על תושבי לוד, ובמיוחד על התלמידים בדרכם אל בתי הספר ובחזרה אל ביתם בשלום.

לצד זאת, קיבלו בהנהלת עיריית לוד, בהובלתו של ראש העיר, החלטה לתגבר את כוחות הביטחון בשטח העירוני ובייחוד בכניסות למוסדות, ולהתגייס לשמור לצידם על תלמידי העיר.

ואכן, בכל יום בשבוע זה, יצאו עובדי עיריית לוד בקבוצות, יחד עם הצוות הבכיר בעירייה כשהם לבושים באפוד צהוב – בשעות הבוקר ובשעות אחר-הצהריים, לסייע במשימה החשובה – ביטחון אישי לכל תלמידה ותלמיד בדרכם אל מוסדות החינוך.

סנדרה כהן, מנהלת אגף משאבי אנוש ציינה, כי “עובדי העירייה נכונים להתגייס לכל משימה ורואים חשיבות גדולה במעורבות בכל תחום, על מנת להשיב את השגרה והשקט לעיר לוד”.

ראש העיר לוד, עו”ד יאיר רביבו ציין כי “העיר לוד עברה טלטלה ביטחונית שפגעה בתחושת הביטחון האישי של התושבים. במיוחד לאחר שהוחלט על פתיחת מוסדות החינוך מחדש , הרגשנו צורך לחזק את כוחות הביטחון ולהוות נדבך נוסף בשמירה על ילדי העיר לוד”.