Site icon מקומונט לוד

מורי הדרך בישראל לומדים תיירות בלוד

50 מורי דרך השתתפו  ביום חשיפה תיירותי בלוד, שיזם מרכז סיור ותודעה ישראלית ‘בשבילוד’ בשיתוף עיריית לוד ואיגוד מורי הדרך בישראל. מטרת היום הייתה לחשוף את העיר לתיירות פנים וחוץ ולהכיר את המורשת והסיפורים המייחדים את  העיר לוד לאורך התקופות. מורי הדרך סיירו בין אתרים נבחרים בעיר, בדגש על העיר העתיקה, בהדרכתו  של דר’ שמעון גת. 

50 מורי דרך השתתפו אמש (ג’)  ביום חשיפה תיירותי בלוד, שיזם מרכז סיור ותודעה ישראלית ‘בשבילוד’ בשיתוף עיריית לוד ואיגוד מורי הדרך בישראל. מטרת היום הייתה לחשוף את העיר לתיירות פנים וחוץ ולהכיר את המורשת והסיפורים המייחדים את  העיר לוד לאורך התקופות.

במשך כל היום סיירו מורי הדרך בין אתרים נבחרים בעיר, בדגש על העיר העתיקה, בהדרכתו המקצועית של דר’ שמעון גת אשר סקר את תולדותיה של העיר על פני ההיסטוריה. בנוסף, שמעו מורי הדרך סקירה של יאיר ליברמן ממקימי מרכז התנאים והמשנה שיוקם בעיר, על גדולתה של לוד בתקופת המשנה.

את סיכום היום קיימו מורי הדרך בקפה קפה בעיר, בארוחת צהריים עם ראש העיר עו”ד יאיר רביבו, סגנו יוסי הרוש, מנכ”ל העירייה אהרון אטיאס, מחזיק תיק התיירות עמיחי לנגפלד, מנכ”ל החברה הכלכלית בן מיוסט ורפי, חבר מועצת העיר.
ראש העיר פרש בפני מורי הדרך את תכניות התיירות העירונית לטווח הקצר והארוך ובירך על היום המשמעותי בו נחשפים בפועל אנשי השטח והמקצוע בתחום אשר ביכולתם להביא להגברת התיירות בעיר ולספר את סיפורה של לוד. ראש העיר אף ציין כי לראשונה הוא רואה בצעדים אלו מהלכים המביאים את העיר למימוש חזון התיירות עליו עבדים קברניטי העיר בראשותו.

סיור מורי דרך בלוד.צילום.’בשבילוד

מנהל מרכז הסיור ‘בשבילוד’ רועי תנעמי סיפר למשתתפים על תכניות, קורסים וסיורים שמקיים המרכז בכדי לחולל שינוי מהותי בתחום בזכות שיתוף הפעולה והרצון הכנה של העירייה בראייה רחבה ואחריות של כל אגף בתחומו. אף ציין כי מרכז הסיור רואה ערך רב בהנחלת המורשת, ההיסטוריה והזהות של העיר גם לדור הצעיר.

צביקה בוכמן, מנהל ההשתלמויות באיגוד מורי הדרך, הודה למרכז ‘בשבילוד’ ועיריית לוד על ארגון היום המוצלח וציין כי זמן רב חיכו מורי הדרך להיחשף גם לעיר לוד על שלל אתריה. הוא אף ציין כי מניסיונו, יום חשיפה מעמיק כגון זה, ממנף את התיירות בעיר ומחזיר את מורי הדרך עם קבוצות לביקורים וסיורים בעיר.