Site icon מקומונט לוד

מחיקת חובות

האם יש כזה דבר? האם באמת ניתן למחוק חובות? להיפטר מהעול המציק ולהתחיל להרוויח בלי לדאוג לתשלומי חובות? ובכן התשובה היא כן ולא. מבולבלים? רוצים להבין מה זה מחיקת חובות ומתי זה יכול להתבצע? אתם במקום הנכון. במאמר הבא תמצאו את המדריך המלא עם כל מה שצריך לדעת על מחיקת חובות.

במקרים רבים, בהם יש לאנשים חובות לגורמים פיננסיים כמו בנקים, חברות שונות ואפילו גופים ממשלתיים, ניתן למחוק את החובות. נציין כי לא מדובר בהליך משפטי שפותר את כל הבעיות ומוחק את החובות, אלא בתוצאה של כמה הליכים שגורמים למחיקת החובות.

חדלות פירעון

אז לא… את המשכנתא לא תוכלו למחוק וכנראה תצטרכו להמשיך לשלם אותה עד סיום כל התשלומים, אבל אם יש לכם חובות שונים תוכלו למחוק אותם במידה ואתם נמצאים במצבים שונים וכדלהלן:

  1. פשיטת רגל
  2. הליכים באמצעות חוק חדלות פירעון שמסייע לשיקום כלכלי
  3. הסדר חובות לבנקים ולגופים שונים שימחקו את החובות בסיום התהליך

חשוב מאוד לא להיכנס לזה לבד ולמרות המחיר ובכדי שהתהליך יסתיים לטובתכם, כדאי לשכור עורך דין מומחה למחיקת חובות.

פירוק עסקים

בתי עסק שמגיעים למצב בו הם לא יכולים לשלם את החובות שלהם, אם לספקים ואם לעובדי החברה וכדומה, יכולים לצאת ממצב הביש שהם נקלעו אליו על ידי סגירת החברה. כמובן שמדובר בהליך מורכב שבדרך כלל דורש התערבות משפטית או ליווי של בית המשפט לאורך כל התהליך.

בשנתיים האחרונות, מאז פרצה הקורונה לחיינו, החיים של כמעט כל בעלי העסקים הפכו לקשים מאוד. הסגרים של הממשלה והוצאת העובדים לחל”ת ללא כל פיצויים משמעותיים מהגורמים הרלוונטיים, הביאו לכך שחברות רבות הודיעו על סגירתן.

יחצ

אך, גם לאחר הסגירה, נותרו על בעלי העסקים חובות רבים שנגרמו מפיטורי העובדים, או ממלאי שלא שולם וכדומה. חובות מסוג זה אין כל סיבה שבעלי העסקים יישאו לבדם, ובמקרים אלה ניתן להגיע להסדר חובות לבנקים או למחיקת חובות לרשויות המס, לנושים ועוד בעזרת עורך דין מומחה למחיקת חובות.

הסדר חובות

החל משנת 2018, כאשר אדם מגיע למצב של חדלות פירעון, בו הוא מוכיח כי אין לו איך לשלם את חובותיו, הוא יוכל למחוק את החובות. חשוב לציין, כי אדם שהגיע למצב של פשיטת רגל בשלב מתקדם, כמעט בלתי אפשרי להגיע להסדר נוח.

הבקשה למחיקת חובות תוגש בדרך כלל, לאחר שהוצאה לפועל מוציאים צו נגד החייב וכאשר הוצאו נגדו צווים כמו: עיקול חשבונות,, עיקול משכורת, עיכוב יציאה מהארץ וכדומה.

התהליך של מחיקת החובות והסדרם מול הבנקים, יעצור בשלב הראשון את כל הצווים והעיקולים ובמקביל ניתן גם לעצור את ההליכים המשפטיים בהוצאה לפועל, בבית המשפט או בבית הדין לעבודה. חשוב לפעול בליווי עורך דין מומחה ומקצועי בתחום.