Site icon מקומונט לוד

מחשבון החזר מס

רוב תושבי מדינת ישראל זכאים להחזרי מס והם בכלל לא מודעים לכך. למרות שתחום המיסים נשמע אפור ומורכב ורבים לא רוצים להתעסק בו, באמצעות מחשבון החזר מס תוכלו לבדוק בקלות ובמהירות האם אתם זכאים להחזר ולכמה החזר אתם זכאים. ברגע שתבינו מהם הסכומים הגבוהים שתוכלו לקבל בחזרה, אתם לא תרצו לוותר עליהם. אם הסתקרנתם, המשיכו לקרוא:

קרדיט freepik.com

למה בכלל מקבלים החזרי מס?

תוכלו לקבל החזרי מס אם שילמתם תשלומי מס גבוהים יותר מתשלומי המס שאותם אתם נדרשים לשלם בפועל. חישוב תשלום המס הוא מעט טריקי ולכן מוביל לטעויות, זו הסיבה שבדרך כלל הסכום ששולם לא תואם לסכום שהיה צריך להיות משולם.

גובה תשלום המס נקבע לפי מדרגת המס שהגעתם אליה ולפי נקודות הזיכוי להן אתם זכאים.

שינויים במדרגות המס שיכולים לגרום להחזר מס-

  1. אם החלפתם עבודה והשכר בעבודה החדשה נמוך או גבוה מהשכר שקיבלתם בעבודה הקודמת.
    2. אם יצאתם לחל\’\’ת.
    3. אם הפסקתם לעבוד במהלך השנה או יצאתם לאבטלה.

כפי שתוכלו לראות, כל שינוי שמשפיע על ההכנסה השנתית יכול ליצור פערים בתשלום המס ולזכות אתכם בהחזרי מס.

שינויים בנקודות הזיכוי שיכולים לגרום להחזרי מס-

  1. נולד לכם ילד.
    2. עברתם לעיר המוגדרת כפריפריה.
    3. סיימתם תואר אקדמי או לימודי תעודה.
    4. השתחררתם מהצבא או ביצעתם שירות מילואים.

וכמובן שיכולים להיות גורמים נוספים. כל אלו מזכים אתכם בנקודות זיכוי. כל שינוי במהלך שנת המס שלא מעודכן בפועל בחישוב המס יכול לזכות אתכם בהחזרי מס.

איפה ניתן למצוא מחשבון החזר מס?

תוכלו למצוא מחשבון החזר מס  באתר של רשות המיסים ובעוד אתרים מקצועיים ברחבי הרשת. אל המחשבון תוכלו להזין את הפרטים שלכם, את ההכנסה שלכם וזכאויות שונות ולראות האם אתם זכאים להחזרים. ישנם מחשבונים שמחשבים בשבילכם לכמה החזר אתם תהיו זכאים אך כמובן שהחישוב הקובע הוא החישוב של רשות המיסים.

מצאתם זכאים להחזר מס? כעת נשאר להגיש את הבקשה

על מנת לקבל את הכספים העודפים ששילמתם בחזרה, עליכם להגיש בקשה להחזר מס. ניתן להגיש את הבקשה לרשות המיסים דרך האינטרנט, דרך הדואר או דרך אחד הסניפים.

אל הבקשה תצטרכו לצרף מסמכים כמו תלושי שכר, טופס 106 וכל טופס שמוכיח את זכאותכם להחזר. אם אתם מגישים החזר בעקבות נקודות זיכוי, צרפו טופס שמוכיח כי אתם זכאים להחזר. לדוגמה, אם סיימתם תואר אקדמי, צרפו את התעודה המתאימה מהמוסד האקדמי.

אם תמצאו זכאים להחזר, תקבלו את הסכום ישירות לחשבון הבנק שלכם.

לסיכום, הגשת בקשה להחזרי מס מגישים עם אנשי מקצוע

אם ביצעתם בדיקה באמצעות סימולטור החזר מס וגיליתם כי אתם זכאים להחזר, תוכלו להגיש את הבקשה להחזר באופן עצמאי או להיעזר באנשי מקצוע. הגשת הבקשה לא מסובכת אך על מנת לקבל את מלוא סכום ההחזר, היא צריכה להיות נכונה ומדויקת.

חברת אינדיגו פיננסים היא חברה מקצועית ואמינה שדרכה ניתן להגיש את הבקשה. כאשר הבקשה מוגשת על ידי אנשי מקצוע, הסיכוי לקבל החזר גבוה יותר עולה. אל תתנו לכסף שמגיע לכם להישאר בידי המדינה, קחו אותו אליכם בחזרה.