Site icon מקומונט לוד

מיהו טכנאי השיניים? ומיהו רופא שיניים

טכנאי שיניים הוא בעצם סוג של יד ימינו של רופא השיניים. תפקידו של טכנאי שיניים הוא בעצם לעשות את כל העבודה הטכנית, לבנות שתלים לשיניים, מבנים לכתרים, שיניים תותבות, גשרים ליישור שיניים וכו’. תפקידו של טכנאי שיניים חשוב מאוד, בזמן שרופא שיניים מבצע סתימות, עקירות, ואת העבודה בשיניים עצמם, טכנאי שיניים עושה את העבודה שמאחורי הקלעים. היום קיימים המון קורסים במכללות אקדמאיות או דרך משרד התעשייה והמסחר, המלמדים את התחום על בוריו. קורס טכנאי שיניים מקנה אפשרות להיכנס ולעבוד בתחום, הן במרפאות ציבוריות והן במרפאות פרטיות. 

אז מי הוא בעצם טכנאי שיניים

משך קורס טכנאי שיניים הוא 18 חודשים, בהם לומדים הסטודנטים על אנטומיית הפה, על חומרים כימיים שניתן לערבב יחדיו, היות ואיתם הם צריכים להרכיב את מה שהם בונים שאמור להיות בפה. לאחר כל הלימודים התיאורטיים הם עוברים ללימודים המעשיים ולבנייה בפועל של כל המבנים לשיניים ולפה. לאחר שהם לומדים את כל הנושאים ומגיעים לסיום הקורס, הם צריכים להגיש עבודת סיום קורס, ציון העבודה יסכם את הקורס, ויקנה לסטודנטים את התעודה, תעודת טכנאי שיניים. תעודת טכנאי שיניים מקנה אפשרות לעבוד במרפאות שיניים פרטיות וציבוריות, כל סטודנט ובחירתו. עם השנים והניסיון שנצבר יכול טכנאי שיניים גם לפתוח מרפאת שיניים יחד עם קולגה, רופא שיניים שהכיר במהלך הזמן. טכנאי שיניים יכול לעבוד גם במפעלים המספקים חומרים למרפאות השיניים, חומרים אותם צריך לערבב, או במכירת מבנים אותם הוא צריך להכין. 

טכנאי שיניים הוא מקצוע טוב, מקצוע רווחי בו כל אחד עם חוש טכני קל יכול לעבוד. כל אדם שאפילו עבד הרבה בחייו במקצוע אחר יכול להתחיל ללמוד ולעבוד בתור טכנאי שיניים בכל גיל. גם אם לא למד בחייו את התחום, ואינו יודע שום דבר בנושא. מה שכן, קורס טכנאי שיניים דרך מכללות אקדמאיות הוא יקר בהרבה מאשר דרך משרד התעשייה והמסחר או דרך לשכת העבודה, היות ובמכללות זה בדרך פרטית ודרך פרטית יותר יקרה. אנשים שרוצים לעבור את הקורס צריכים לפנות ללשכת העבודה, או למשרד התעשייה והמסחר כדי להתחיל ללמוד בקורס. למידע נוסף היכנסו לאתר של אדנטיקה סמייל https://adenticasmile.co.il/