Site icon מקומונט לוד

מיזם מבורך בלוד: ועזרת פני זקן

מיזם חדש ומבורך יצא לדרך – “ועזרת פני זקן” שמטרתו סיוע לקשישים בשוק העירוני בלוד. בני נוער מגיעים לשוק בלוד ומסייעים לקשישים בקניות וסחיבת הסלים.

בגיל הזקנה, ככל שחולפות השנים, פעולות שהיו עד כה מובנות מאליהן הופכות להיות קשות לביצוע. קשישים רבים מוצאים את עצמם מתקשים יותר ויותר לבצע את פעולות היום יום השגרתיות, בהן הקניות בשוק העירוני, וסחיבת סלי הקניות הכבדים.

המתנדבים עם האפודים הכתומים עוזרים לקשישים להוביל את סלי הקניות. צילום באדיבות דוברות עיריית לוד

במועדון רוטרי לוד חשבו על יוזמה מבורכת, ופנו לשיתוף פעולה של סוחרי השוק באמצעות כרוזים שחילקו, לפיהם מתבקשים הסוחרים להפנות את לקוחותיהם הקשישים, לתלמידים ובני נוער אשר יהיו בשוק בין השעות 10:00 – 12:00 וילבשו אפוד כתום כדי להקל על זיהויים, ואלה יסייעו בידי הקשישים לשאת את סליהם עד לאוטובוס, מונית או לרכב.

במקביל רתמו ליוזמה את תלמידי בית ספר אורט תעשייה אווירית ואת חניכי מעון אביב בלוד מקבוצת גרינברג – בית לחיים, ואלה נרתמו למשימה בהתלהבות רבה.

התלמידים  פשטו על שוק לוד, כשהם לבושים באפוד כתום בוהק ועליו הסלוגן “ועזרת פני זקן”. באי השוק קבלו את המתנדבים באהבה רבה. זה עשה טוב לתלמידים ועוד יותר לאנשים עם מוגבלויות שחשו שהם יכולים גם לתרום וגם לקבל תודה והערכה, וצעד חשוב בשילוב דיירי מעון אביב בקהילה. פעילות משותפת זו, מקרבת בין שתי אוכלוסיות אלה, נוסף על העובדה ששוק זה, בעיר מעורבת, מהווה דוגמא לדו קיום.

התגובות של הקשישים וקהל הקונים, היו מרגשות. באי השוק והרוכלים בעלי הדוכנים, הרעיפו שבחים על “צוותי העזרה” והגדיל לעשות בעל דוכן לממכר ממתקים שכיבד אותם בדברי מתיקה.

בעיריית לוד שמחו להצטרף ליוזמה ולשתף פעולה עם מועדון רוטרי לוד. “מעשים טובים בלוד לא רק ביום המעשים הטובים”, נמסר מהעירייה. המיזם המבורך ימשיך לפעול מידי יום ג’.