Site icon מקומונט לוד

מים-לים למ’: חניכי מכינת ארז לוד מצדיעים לסא”ל מ’

כחמישים מכיניסטים מהמכינה למנהיגות ארז לוד יצאו בתחילת השבוע למסע השנתי של המכינה. המסע המסורתי התחיל בחוף אכזיב שבצפון ומשם צעדו המכיניסטים לכיוון מזרח לימת הכנרת. על אף מזג האוויר הסוער הקפידו התלמידים על נהלי הבטיחות ונצמדו לתכנית המסע, אולם משהגיעה הבשורה על נפילתו של סא”ל מ’ שינו התלמידים את התכניות – ותכננו עצירה מיוחדת בישוב בו גר סא”ל מ’ וחיזקו את משפחתו בביקור תנחומים

בתחילת השבוע עדיין לא שיערו לא יוליך אותם המסע. צילום: פרטי

המכינה למנהיגות ארז לוד מכשירה את המכיניסטים לעצמאות ומנהיגות יוצאת דופן. החניכים, שמגיעים מכל קצוות הארץ, פריפריה ומרכז, דתיים וחילוניים ומכל שכבות האוכלוסייה, רוצים לקבל כלים שלא קיבלו עד היום. כלי לעצמאות ולהתנדבות. כלים שיובילו את עתידם לטווח הקצר בתפקידים משמעותיים בצבא, ולטווח הארוך בכלל לעשייה משמעותית למען החברה.

כפועל יוצא לערכים אותם סופגים חניכי המכינה, רוב בוגריה ומתגייסיה נמנים עם משרתי השירות המשמעותי בתפקידי לוחמה ופיקוד. בנים ובנות כאחד.

בימים אלו, כמידי שנה, נמצאים תלמידי המכינה למנהיגות ארז לוד בעיצומו של המסע הנודד השנתי שלהם. המסע, שיצא לדרכו ביום א’ האחרון התחיל בחוף אכזיב ומשם התקדמו התלמידים לכיוון דרום-מזרח לימת הכנרת, שם גם יתקיים בעזרת ה’ טקס הסיום של המסע שאורכו המתוכנן – שבוע תמים.

חניכי המכינה ביישובו של סא”ל מ’. צילום: פרטי

כשיצאו החניכים לדרכם ביום ראשון למסע הם ידעו שמצפה להם מסע מאתגר, מגבש ומחזק אך בוודאי לא יכלו לצפות את העוצמות המיוחדות שיחוו ואת השתלבות הערכים עליהם הם מתחנכים יום-יום במכינה יחד עם המציאות הביטחונית והחברתית המיוחדת של מדינת ישראל, שהגיעה לשיאה בהתחממות הגזרה הדרומית בעוטף עזה ואת אבידתו בקרב של לוחם צה”ל, סא”ל מ’.

כשבשורת האיוב ופרטי ההרוג הראשוניים הגיעו את אנשי הנהלת המכינה ותלמידיה הם החליטו במשותף לשנות ממסלולם ויחד עם המכיניסטים להגיע לישוב של סא”ל מ ולחבק את המשפחה בחום, הבעת תודה והערכה וחיזוקים.

>>להצטרפות לרשימת התפוצה של מקומונט לוד, וקבלת מבזקים בווטסאפ: https://goo.gl/PXsy2U<<

מטעמים בטחונים, משפחתו של סא”ל מ’ לא יכולה להיחשף לתקשורת ולכן חיבוק מאותם בני הנוער היה תהודה חשובה להוקרה עבור פועלו.

גלעד ברגיל ראש המדרשה אמר בעת הניחום לאביו של סא”ל מ’ כי “מ’ הוא לא רק לוחם ומפקד אלא איש חינוך שמהווה דוגמא לבני הנוער” והבטיח לו כי “נמשיך לעבוד קשה בחינוך ובהכנה לצבא כדי לשמר את מורשתו של מ'”.

ראש המדרשה למנהיגות “ארז” לוד, גלעד ברגיל, חותם בספר הניחומים למשפחתו של מ’. צילום: פרטי