Site icon מקומונט לוד

מי זכאי לאזרחות פורטוגלית

מעוניינים לקבל אזרחות ממדינת פורטוגל המאפשרת לכם לקבל דרכון פורטוגלי? הידעתם כי דרכון פורטוגלי הוא דרכון אירופאי המעניק לכם הטבות רבות ויתרונות חשובים לחיים? על פי הנתונים כשני מיליון ישראלים יכולים לממש את זכאותם לקבלת האזרחות הפורטוגלית, זהו חלום משותף לישראלים רבים כיוון שכולם רוצים דרכון של האיחוד האירופי.

יש כמה דרכים באמצעותן ניתן להגשים את החלום ולקבל אזרחות פורטוגלית, האפשרות הראשונה והפופולרית ביותר כיום היא באמצעות הגשת בקשה מסודרת לראשי הקהילה היהודית בפורטוגל, לאור שינוי חוק האזרחות המאפשר לצאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל לקבל אזרחות. חוק האזרחות בפורטוגל עודכן ועבר שינויים מרחיקי לכת לאחר שינוי חוק האזרחות בספרד, כידוע לכם ממשלת ספרד החליטה לתקן את העוול שנגרם ליהודים שגורשו בהמוניהם בשנת 1492, ופורטוגל הלכה בעקבות שכנתה ושינתה גם היא את חוק האזרחות.

ליסבון, פורטוגל. צילום: Pixabay

אזרחות למגורשי ספרד ופורטוגל

כדי לקבל אזרחות ולאחר מכן דרכון פורטוגלי יש לעמוד בתנאי הסף כפי שנקבעו בחוק האזרחות בפורטוגל:

ממשלת פורטוגל פרסמה רשימה הכוללת מאות שמות משפחה אופייניים למגורשי ספרד ופורטוגל, המאגר כולל שמות משפחה נפוצים, אך עם הזמן פורסמו מספר רשומות לכן קיים בלבול רב בנושא. כמו כן, חשוב לדעת כי שם המשפחה בלבד אינו מחייב את פורטוגל לתת לכם אזרחות, יש גם מקרים בהם תוכלו להוכיח באמצעות מחקר גנאלוגי כי יש לכם קשר דם ישיר למגורשי ספרד ופורטוגל, לכן גם אם שם המשפחה שלכם לא מופיע במאגר השמות עדיין תוכלו לממש את זכאותכם ולקבל אזרחות ודרכון.

אזרחות פורטוגלית לבן זוג

רבים שואלים האם גם בן או בת הזוג יקבלו אזרחות ממדינת פורטוגל מתוקף היותם נשואים, לכן כדאי לדעת כי פורטוגל מציעה אזרחות גם לבני הזוג, אך היא הציבה מספר תנאים, ביניהם:

אזרחות פורטוגלית לילדים

באפריל 2018 המחוקק הפורטוגלי הוסיף תיקון לחוק האזרחות וכעת ניתן להגיש בקשה לקבלת אזרחות פורטוגלית גם עבור ילדים עד גיל 18. אין צורך להוכיח זיקה עכשווית לפורטוגל כדי לקבל אזרחות לילדים.

כדי לקבל את האזרחות הפורטוגלית ולהוציא בהמשך דרכון אירופאי, מומלץ לפנות לחברת קמפוס פאס. החברה נחשבת למובילה בתחומה, ישראלים רבים כבר קיבלו את האזרחות בעזרת ליווי צמוד של צוות קמפוס פאס, וגם אתם יכולים להגשים חלום ולהוציא דרכון פורטוגלי שיקנה לכם יתרונות רבים ושקט נפשי.