Site icon מקומונט לוד

מי זכאי להגיש תביעת נכות כללית ומי יכול לעזור לנו בנושא?

כל אזרח ישראלי שמצבו הרפואי מאפשר לו לעבוד ולהתפרנס נדרש בתשלום דמי ביטוח לאומי בכל חודש. הביטוח הלאומי גובה מאתנו מיסים בכל חודש אומנם אולם הוא משתמש בכספים על מנת לסייע לאוכלוסיות חלשות וכן לאנשים שאיבדו מכושר העבודה שלהם והיכולת שלהם להתפרנס בשל פציחה, מחלה או תאונה. על מנת למצות את זכויותיכם מול ביטוח לאומי תצטרכו להגיש תביעת נכות כללית מול גוף זה, לבצע את הבדיקות הרפואיות ולעמוד מול הוועדה הרפואית שתנתח את הבקשה שלכם ומצבכם הרפואי ואת דרגת הנכות שלכם.

מהי נכות כללית?

נכות כללית היא מצב שבו אדם לא יכול לעבוד ו/או להתפרנס ולתפקד באופן חופשי כמו אדם הנחשב בריא. אותו אדם יכול לתבוע מביטוח לאומי להכיר בו כאדם נכה באופן זמני או תמידי, בהתאם למצבו הבריאותי. כדאי לדעת כי גם הצטברות של מספר בעיות רפואיות עשויות להוביל לדרגת נכות גבוהה יותר המוכרת בביטוח לאומי. תביעת נכות כללית הינה תביעה המוגשת מול הביטוח הלאומי במטרה שזה יכיר בתובע כנכה ובהתאם למפרט בעיות הבריאות שלו ודרגת הנכות שלו עשוי הנכה לקבל קצבה חודשית. 

איך ניתן לפנות לטובת קבלת קצבת נכות?

שלב 1 – תצטרכו לפנות אלינו באורפז מימוש זכויות רפואיות. אנו נגיע אליכם הביתה לצורך היכרות ואבחון ראשוני של המקרה שלכם. לאחר מכן נבחן את המקרה שלכם ואת הפוטנציאל שיכירו בזכאותכם.

שלב 2 – אורפז מימוש זכויות רפואיות תנהל את התהליך עבורכם מול הביטוח הלאומי ותגיש את הבקשה, תמלא את כל הטפסים הנדרשים ותייצג אתכם לכל אורך ההליך.

שלב 3 – תידרשו לביצוע בדיקות רפואיות ועמידה בפני הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי שיעריכו את מצבכם הבריאות ויקבעו אם להכיר בכם כנכים ואם כן מהי דרגת הנכות בהתאם לבעיות הבריאות שלכם. בהתאם לגובה הנכות ייתכן ותהיו זכאים לקצבת נכות חודשית.

האם אתם זכאים לקצבת נכות?

על מנת לבדוק את זכאותכם או זכאות יקיריכם לקביעת נכות כללית צרו עמנו קשר באתר או בטלפון ונדאג ללוות אתכם בצורה המקצועית, האוהבת והתומכת ביותר.