Site icon מקומונט לוד

מכבדים את הווטרנים, דואגים גם לדור ההמשך

מדי שנה ב-9 במאי חל “יום הניצחון” של הצבא האדום ובעלות הברית על גרמניה הנאצית ומצוין ברחבי העולם בטקסים לזכרם ולכבודם של הווטרנים הלוחמים בשורות הצבא. בלוד נערכו אמש מספר טקסים בהם השתתפו מרחוק עשרות וטרנים תושבי העיר ובני משפחותיהם.

הטקס המרכזי בלוד נערך, כמדי שנה, בגן הווטרנים בעיר, אך בשל הקורונה צומצמה ההשתתפות בו למינימום ווטרנים רבים, כולם בגיל מבוגר ומשתייכים ל”אוכלוסייה בסיכון” ובני משפחותיהם לא יכלו להגיע השנה בעצמם לטקס כדי לציין את יום הניצחון על גרמניה הנאצית.

בדבריו לרגל יום הניצחון, אמר ראש העיר יאיר רביבו: “לפני 75 שנה בדיוק, צלצלו פעמוני החיים והתקווה ובישרו על סופה של המלחמה העקובה מדם, שגבתה את חייהם של 60 מיליוני בני אדם, בהם 6 מיליוני יהודים שהושמדו בשואה. לרבים מתושבי לוד מדור הוותיקים שעלו לישראל, יש חלק במלחמה נגד הנאצים, כמי שנלחמו יחד עם צבאות בעלות הברית, הצבא האדום, ויחידות הפרטיזנים, כדי לשים קץ לשלטון הנאצי שביקש להשתלט על העולם.

מניחים זר, לזכר הלוחמים. צילום: עיריית לוד

“הגעתי היום להניח זר, ולהצדיע לגיבורי הקרבות המרים ההם, שהראו את מופת הגבורה של היהודים הרבים ששרתו במלחמה. אנו מחבקים באהבה רבה את תושבי העיר, הווטרנים – ותיקי מלחמת העולם השנייה, ומאחלים להם בריאות איתנה ואריכות ימים.”

מיזם חינוכי בגן הווטרנים: ספריית רחוב ראשונה מסוגה הושקה בלוד

שנת 2020 וילדי הדור הצעיר אוהבים ומחוברים למחשבים ולמדיות החברתיות במכשירים האלקטרוניים שלהם, ו’עם הספר’ מתרחק אט-אט מקריאת ספרים, אשר מחדדים את השפה, האינטליגנציה והמחשבה.

השבוע, ברחוב ניצולי השואה בגן הווטרנים בעיר לוד, נחנכה ספריית רחוב ראשונה מסוגה. עובדי אגף התפעול של העירייה עמלו במשך שעות ובנו ספרייה ייחודית בשיתוף התושבת – המתנדבת נועה ברוך.

ראש העיר עו”ד יאיר רביבו קרא לילדי העיר: “אתם מוזמנים לתרום ספרים, להשאיל ספרים ובעיקר לקרוא וליהנות. והכל בחינם”. רביבו ציין והוסיף, כי “אם המיזם יצליח – נעתיק אותו לעוד שכונות ברחבי העיר”.

עובדי אגף תפעול בונים את ספריית הרחוב בלוד