Site icon מקומונט לוד

מכללות בצפון או תואר ראשון?

בפני מי שרוצה להשתלב בשוק העבודה בתעסוקה קבועה ומתגמלת פתוחות שתי אפשרויות עקרוניות: האחת היא לפנות למוסד אקדמי על מנת ללמוד לתואר ראשון, והשנייה היא לעבור קורסים והכשרות מקצועיות במכללות ייעודיות. על ההבדלים שבין שתי אפשרויות אלו ועל איתור מכללה טובה באמת, תוכלו לקרוא במאמר הבא.

תואר ראשון – לאן מובילה הדרך?

תואר ראשון זוכה בדרך כלל למוניטין טוב יותר מתעודה מקצועית, עקב תפיסות חברתיות ולאור ההשקעה הגדולה של שלוש שנים באקדמיה. יתרון נוסף שלו הוא פתיחת הדלת לתעסוקות מסוימות ולהמשך ללימודים מתקדמים בתחומי העניין. ואולם, אם אינכם מכירים את העולם האקדמי חשוב שתבינו כי כמעט בכל המקרים תואר ראשון אינו מבטיח תעסוקה. יתר על כן, במקצועות רבים מדובר רק בפתיחת הדלת לתואר שני, שהוא התנאי האמיתי. מסיבה זו, אנשים רבים מוצאים את עצמם מופתעים לרעה בסיום התואר, כשהם מגלים שהדלתות סגורות בפניהם. זאת כאמור, לאחר שלוש שנים ארוכות הכוללות אינספור מטלות, מבחנים ועבודות, שלא לדבר על האתגר הכלכלי של מחייה, מגורים ושכר לימוד.

כיתת לימוד צילום אקדמון

הכשרות מקצועיות – ישר ולעניין

ישנן מכללות בצפון כמו מכללת אינטלקט אקדמון שמציעות מגוון הכשרות מקצועיות, ביניהן מזכירות רפואית, הנהלת חשבונות, טכנאי סלולר וטבלטים, חשבי שכר וכדומה יתרונה של מכללת אינטלקט אקדמון טמון בגישה הישירה ובמענה המדויק לדרישות המשק הישראלי. כלומר, מדובר בהכשרות שמספקות תוך זמן קצר את כל הידע, הכלים והמיומנויות הדרושות לעיסוק במקצוע, ולמעשה מטרתן היא לפתוח את הדלת להשתלבות במשק העבודה ולקידום הקריירה. ההכשרות עצמן נפרסות על פני עשרות או מאות בודדות של שעות אקדמיות, והמשמעות היא שניתן להשלימן בתוך זמן קצר. יתר על כן, בעוד שתנאי הקבלה לתואר ראשון כמעט תמיד מחייבים מעבר מבחן פסיכומטרי, ואף תעודת בגרות טובה עד מעולה, ההכשרות המקצועיות פתוחות בפני כולם. לכן, בשורה התחתונה הן מתאימות למי שבאמת רוצה לעבוד במקצוע מעניין ומתגמל, ולעשות זאת מבלי לבזבז זמן יקר.

ועוד מילה על מכללות בצפון

אם החלטתם ללמוד בקורס מקצועי זכרו שישנם הבדלים בין המכללות בצפון, ושלא כולן מציעות את אותם התנאים. דוגמא בולטת של מכללה רצינית, ותיקה ומוערכת היא אינטלקט אקדמון, שמאחוריה עשרות אלפי בוגרים שהשתלבו בהצלחה במשק העבודה. המכללה ששוכנת באזור מפרץ חיפה שמה דגש מיוחד על קורסים שמתאימים לשינויים עדכניים במשק העבודה, ומספקת ליווי אישי המעצים ומחזק את הפוטנציאל של כל תלמיד. לכן, היא מהווה כתובת נכונה למי שרוצה ללכת על בטוח, ולצאת עם מקצוע אמיתי ביד.

לפרטים נוספים, פנו אל מכללת אינטלקט אקדמון ב- 9233*