Site icon מקומונט לוד

אחד-על-אחד: עם מלי אריס סטולר מארגון החסד “יד ביד”

תכירו את מלי אריס סטולר בת 47 ילידת חולון ונשואה לאבי אמא לדניאל וסבתא טריה לגאיה ופעילה חברתית מרכזית בעיר. אחד-על-אחד עם האנשים שמעצבים את העיר שלנו.

הי מלי, ספרי לקוראים – מי את?
מלי אריס סטולר בת 47 ילידת חולון ונשואה לאבי אמא לדניאל וסבתא טריה לגאיה ,
ללוד הגעתי בשנת 1997 לשכונת גני אביב.

מה עשית לפני שהגעת ל”יד ביד”, תמיד ידעתי שתעסקי ברווחה?
כל חיי הבנתי שמטרתי היא לשפר את עולמנו. זה דבר שמלווה אותי מאז ומתמיד בין אם אנשים שזקוקים לסיוע של מזון ובין אם אוזלת יד מול המערכת. סוג של לוחמת צדק שקטה שהשקט שלי מלווה אותי לאורך הדרך.
את תחילת דרכי בסיוע לתושבים התחלתי לפני עשור בשירות יעוץ לאזרח בנושא ייעוץ משפטי, בתחום ההוצאה לפועל, פשיטות רגל וכו׳

מלי אריס-סטולר, בבית הנשיא. צילום: באדיבות המצולמת

ואיך הגעת לעשייה המיוחדת כ”כ שאת עושה ופועלת בה היום?
משם התקדמתי ואף החלטתי להיות מעורבת ואפילו מאוד בבחירות המקומיות בלוד. מעבר להצלחה, שלקחתי בה חלק ועזרתי להגיע למטרה, הכרתי בדרך אנשים טובים שכמוני איכפת להם וכל אחד בתחומו השתדל ומשתדל לקדם את העיר. לאחר שהגעתי לעבוד בעירית לוד בתחום הרווחה הבנתי שאת מה שאני עושה באופן פרטי כל חיי אפשר להעצים ובכך לסייע לכמות גדולה יותר של כל מי שצריך בהרבה כיוונים. למרות הזמן הקצר יחסית בתפקיד המדובר הבנתי שזה היעוד שלי. ולשם כיוונתי את עצמי. חברתי שירלי אסולין אותה הכרתי באותן בחירות שהזכרתי קודם זיהתה את האמת שבנתינה שלי והשכילה לשדך ביני לבין מה שהפך לבית ומשפחה ממש. מפעל החסד יד ביד. לדבריה “המקום הזה נבנה והמתין לי”.

מרגישה שהגשמת חלום?
כיום, אני מרגישה שכאן הייתי כל חיי. הרב גלוייברמן המבורך ילדיו היקרים והמפעל הבלתי רגיל הזה פשוט הפכו חלום למציאות… אין אי אפשר אין עצירה רק קדימה ולמעלה להפוך את הנתינה והאחדות לדרך ארץ ודרך חיים. כל מחשבה הופכת לפרוייקט ורק גדל וצומח מפרוייקט חגים ומזון דרך רהיטים ומוצרי חשמל לאנשים עם קשיי פרנסה ועד מועדון יוצאי שואה בית התבשיל וכמובן היהלום שבכתר הכנסת כלה וחתן לחופה בליווי ודאגה לכל צרכם. אני גאה ומודה בכל יום שאני חיה את החלום שלי ומכירה אנשים מלאכים ממש ומצליחה לראות את האושר והנחת שאנחנו מצליחים ליצור. בסוף נצליח ליצור אהבת חינם ונתינה ורווחה אמיתית סביבנו
יחד עם כל העשייה הענקית הזאת אני לא שוכחת גם את האוכלוסייה עם הצרכים המיוחדים ולקחתי על עצמי להיות חלק פעיל כחברת הנהלה בהתנדבות בסניף ״אילן״ לוד.

מה חסר לך? מה את מרגישה ש”פספסת” בדרך?
תחושת הפיספוס שלי היא שלא המשכתי הלאה בבחירות האחרונות שחלפו בהם שקלתי להתמודד למועצה! אבל אני בטוחה שב״ה יעשה זאת בבחירות הבאות!!!

יש לך מסר שחשוב לך להעביר לקוראים, לסיום?
המוטו שלי בחיים: ״היו שימושיים”. בין אם אתם הופכים עצמכם זמינים לחבר או לעמית, או שאתם מקדישים זמן מדי חודש להתנדבות, אין דבר הקוצר יותר תחושת העצמה מאשר לתת שירות לאדם שזקוק לכך.

 

רוצים גם להופיע במדור? מכירים מישהו שיעניין את הקוראים? רוצים לספר לנו על העסק שלכם?
צרו קשר: 052-4400124