Site icon מקומונט לוד

ממשיכים בתנופת פיתוח העיר העתיקה בלוד

״חניון חאן ח’ילו הוא מהלך נוסף למען התושבים הוותיקים ולקידום העסקים בעיר. זהו נדבך נוסף בתהליך אסטרטגי שאני מוביל יחד עם הנהלת העירייה וכלכלית לוד, לשיקום ופיתוח העיר העתיקה, הכולל את האתרים ההיסטוריים המרהיבים בלוד״

כך אמר ראש העיר, עו״ד יאיר רביבו בטקס חנוכת חניון חאן אל ח’ילו, אשר ישמש את באי העיר העתיקה, אזור הח׳אן והשוק העירוני של לוד.

החניון החדש ישמש כחניה מוסדרת לרכבים פרטיים ואוטובוסים עם כ-80 מקומות חניה. העבודות להקמת החניון כללו ביצוע תשתיות של ניקוז, מים, חשמל, גינון ותאורה. בפרויקט ניתן להבחין בסימון השבילים ההיסטוריים של רחובות לוד העתיקה, כחלק ממגמת חיבור העיר להיסטוריה רבת השנים שבה. הפרויקט נוהל ובוצע על ידי עיריית לוד וכלכלית לוד.

עו״ד בן מיוסט, מנכ״ל כלכלית לוד: ״פרויקט זה הוא חלקו הראשון של פרויקט נרחב יותר הכולל פיתוח סביב הח’אן והשוק העירוני, רחוב גולומב, הקמת דרך צפונית ופארק משחקים לרווחת תושבי העיר והמבקרים בה. נמשיך לפעול למענכם״.

ראש עיריית לוד, עו״ד יאיר רביבו: ״העיר לוד נמצאת בתנופת פיתוח חסרת תקדים, מה שמביא לעיר משפחות צעירות ומעסיקים חדשים. אולם לב ליבה של העיר הוא תושביה הוותיקים והעסקים הקיימים והחניון החדש יתרום להם רבות.

“זהו נדבך נוסף בתהליך אסטרטגי שאני מוביל יחד עם הנהלת העירייה וכלכלית לוד, לשיקום ופיתוח העיר העתיקה, הכולל את האתרים ההיסטוריים המרהיבים בלוד, בהם מוזיאון הפסיפס שייפתח בקרוב וישמש כמרכז שיחבר את המבקרים למסלול תיירותי הכולל את החאן, בית הקשתות, המסבנה, בית הבד, הבלדייה, משולש הדתות, השוק העירוני החדש, כאשר במסוך הקמנו את בית העירייה החדש, כחלק מחיזוק העיר העתיקה שאנו כה גאים בה.

“השאיפה להעלות את לוד על מסלול התיירות כדי לחבר את התושבים והמבקרים למורשת ולהיסטוריה העירונית המדהימה שלנו.

“בהמשך אני פועל כדי להפוך את רחוב הרצוג לשוק מקורה דוגמת מחנה יהודה ושוק הכרמל, כולל שימור ושיפור חזיתות המבנים המנדטוריים, ויצירת שפת רחוב אחידה ומזמינה, ובחזוני גם מלון בוטיק קטן באיזור החאן. נמשיך לקדם פרויקטים לשיפור איכות חיי התושבים והעסקים בעיר״.