Site icon מקומונט לוד

מנסים לחזור לשגרה: OU ישראל בוחנים הקמת מועדוני נוער בעיר

סגן ראש העיר יוסי הרוש נפגש השבוע עם מנהלי ועובדי ארגון OU ישראל ודן איתם באפשרות לפתיחת מרכזי נוער ברחבי העיר. עוד קודם לכן ערכו ראשי הארגון סיור עם תושבי העיר שמבקשים לאסוף את השברים.

סגן ראש העיר יוסי הרוש נפגש השבוע בבניין העירייה עם חברי הנהלת ארגון OU ישראל במטרה לבדיקת היתכנות להקמת מרכזי נוער חדשים בעיר. ארגון הOU מפעיל כיום עשרות מרכזי נוער ברחבי הארץ.

במהלך הפגישה ציין הרוש כי “מרכזי הנוער של ה-OU עושים עבודה מדהימה ונשמח לשתף פעולה ולהירתם באופן מלא לטובת הקמת מרכז נוער בלוד. נשמח להקצות מבנה ציבורי לטובת העניין וכן לעבוד ביחד בשיתוף פעולה מלא של שני הצדדים למען הצלחת המקום”.

בנוגע לאירועי האלימות הקשים בלוד ציין הרוש כי “על אף המצב המתוח, אנחנו מסתכלים קדימה ומסיקים מסקנות, כאשר ישנם אלמנטים שונים הדורשים טיפול מידי. הראשון, יתר משילות וחיזוק תחושת הביטחון. אני מקווה שכל הפורעים ייתפסו וייענשו בחומרה ונוכל להחזיר את העיר לסדר ולשגרה. השני, להביא לכאן כמה שיותר שותפים לפרויקטים להעצמת בני נוער ומבוגרים ולראות כיצד ניתן להמשיך מכאן הלאה. דו קיום תלויה ברצון של שני אנשים לחיות ביחד ולהשקיע באותו מקום, אבל למרות הקושי אין ברירה ונצטרך להילחם על חיים ביחד”.

משתתפי הסיור בלוד. צילום: דוברות OU ישראל

קודם לפגישה, קיימו הנהלת ועובדי ארגון OU ישראל סיור בשכונות ומוסדות הגרעין בלוד בליווי מנהלת הגרעין אפרת נוי ותושבת שכונת רמת אשכול וחברת הגרעין קרן אשחר. הסיור כלל ביקור בדירה של משפחה יהודית מהגרעין התורני שביתה נשרף כליל על ידי שכניהם הערבים, ובמפגש במכינת “מעוז” עם רב המכינה הרב ברק עוקבי וכן במועדונית הנוער ברמת אשכול, בהן קיבלו דיווח על התחושות שמלוות את האירועים הקשים ומאמצי החזרה לשגרה.

מנכ”ל OU ישראל הרב אבי ברמן ציין כי “מראות ההרס הקשים מטלטלים מאוד. חווינו את העיר בשעתה הקשה וכארגון שמחזיק בעשרות מרכזי נוער בפריפריה החברתית והגאוגרפית של מדינת ישראל, נירתם על מנת ולסייע באיחוי השברים הרוחניים. אני מבקש לחזק את סגן ראש העיר יוסי הרוש על תעצומות נפש וחיזוק הרוח ומבקש לחזק את משפחות הגרעין בהתמודדותן המורכבת בעת הזו, ולהעביר להם את החיבוק החם מיהודי העולם. אני מקווה שבעז”ה נזכה בכוחות משותפים להקים מרכז נוער שישמש כמסגרת העצמה חינוכית ורוחנית עבור בני הנוער”.