Site icon מקומונט לוד

מסכמים שנה: פרוייקט מיוחד לסיכום “שנת הקורונה” תש”פ / פרק שלישי – ספורט, תרבות ופיתוח

שנת תש”פ העומדת לקראת סיום בסימן שאלה גדול החלה עם תוכניות גדלות עבור העיר לוד, שזינקה והצטיינה בכל המדדים וציפתה להגיע אל סופה כשהיא עומדת בשורה הראשונה של הערים המובילות בישראל. הקורונה שיבשה מעט את התוכניות, אבל בכל זאת לא ניתן שלא לשים לב לשינוי שהעיר עוברת בתחומים רבים. על כך אחראים בין היתר אגפי הספורט ההנדסה וכלל עובדי העירייה שנרתמו למען המטרה גם בימים קשים של חוסר ודאות. הפרק השלישי בפרויקט סיכום השנה בלוד מוקדש להם >>

אלכס שגיא – מהנדס העיר: “נכנסתי לתפקיד מהנדס העיר באוגוסט 2019. הגעתי מהמגזר הפרטי בו מילאתי במשך כ-16 שנים מספר תפקידים בתחום היזמות וניהול הפרויקטים. נחשפתי לעובדי האגף בתפקידים השונים וגיליתי כוח אדם מקצועי, איכותי ומלא במוטיבציה.

“אגף ההנדסה אחראי בין היתר על תכנון עתידי של העיר, ביצוע פרויקטים בתחום הציבורי וכן על תחום הרישוי והוועדה לתכנון ובניה, בתחומים אלו האגף קידם מספר רב של תכניות וביצע מספר פרויקטים בתחום החינוך.

הקשיים אליהם נחשפתי השנה קשורים בהסתגלות במעבר מהמגזר הפרטי אל המגזר הציבורי והשוני בין התפקיד הנוכחי לתפקידים אותם מילאתי בעבר.

“כמו-כן, האגף התמודד השנה עם נגיף הקורונה ונאלץ לבצע התאמות בסגנון העבודה ומתן השרות לתושבים וליזמים”.

מהנדס העיר לוד, אלכס שגיא.

מאיר אליהו – מנהל אגף הספורט: “אין ספק שזו הייתה שנה קשה ומאתגרת לעולם הספורט. מצד אחד – הרצון לחזור להתאמן ולשחק. ומצד שני – לשחק מול יציעים ריקים, ללא קהל.

הספורט חטף מכה קשה ואנושה כתוצאה מנגיף הקורונה. אירועי ספורט גדולים בעולם בוטלו ו/או נדחו, כגון: אליפות אירופה בכדורגל, אולימפיאדה, משחקי ה-NBA, ליגות האלופות בכדורגל וכדורסל, טור דה פראנס, גראנד סאלם בטניס ועוד.

“גם הליגות והתחרויות שחזרו לפעילות משחקות ללא קהל. מיותר לומר מה המשמעות לספורטאי שמשחק ללא קהל, עם כל הכבוד לספורטאים, הקהל הוא זה שמניע את הספורט!

“אך כמו בכל תחום בחיים, כאשר ישנם מפסידים, ישנם גם מרוויחים. לדוגמא: הספורט העממי הרוויח בגדול, המון אנשים שלא עסקו בפעילות גופנית נחשפו לפעילות והחלו לצעוד, לרוץ להתעמל, להשתמש במכשירי הכושר במרחב הציבורי ועוד. הקורונה למעשה הביאה איתה תובנות חדשות-פעילות ספורטיבית. זה לא רק צורך גופני אלא ובעיקר צורך מנטלי.

מנהל אגף הספורט, מאיר אליהו.

“מכאן המקום לקוות שהספורט יחזור במהרה לשגרה ונחזור לראות יציעים מלאים באוהדים צמאים לניצחונות של קבוצתם האהובה. בברכת שנה טובה ומוצלחת לכל האגודות והספורטאים בלוד”.

סנדרה כהן – מנהלת אגף משאבי אנוש: “בעמדנו בפתחה של שנת תשפ”א, ניתנת לנו ההזדמנות לסיכום שנת תש”פ, שלכאורה הייתה צריכה להיות עוד שנה שגרתית שבמהלך זרימתה השוטפת פותחת עוד עשור גרגוריאני חדש במאה ה-21.

“יש לציין שתחילת השנה “לא בישרה” על העתיד לבוא והיא החלה כשנה רגילה לכל דבר, כאשר ההתמודדות הכי קשה בתחילתה של שנה זו התמקדה בלחץ הכנת המשכורות בתקופת החגים, תוך עמידה בלו”ז צפוף, דבר שאליו כבר הורגלנו משנים קודמות ולא “התרגשנו” יתר על המידה.

“ואז נפתח העשור החדש והשנה האזרחית החדשה, עם תופעה בלתי מובנת ובלתי מוסברת של “נגיף סיני” שעוד ידובר בו לא רק בשנה זו, אלא כנראה לפחות בשנים הקרובות (אני מקווה שלא יותר מכך). תופעה זו השפיעה באופן ישיר על תפקוד אגף משאבי אנוש וחייבה היערכות שונה מכל מה שהכרנו והורגלנו לפני כן.

“זה התחיל בחלוקת עובדים ממצבת כוח האדם הן של האגף והן של העירייה לקבוצות שונות, בהתאם לרמות הסיכון, חלק עבודה מהבית חלק מתוך משרדי העירייה, תוך יצירת ממשקי עבודה וזרימה בין כל מערכי העירייה.

סנדרה כהן, מנהלת אגף משאבי אנוש בעיריית לוד. צילום: עיריית לוד

אגף משאבי אנוש היה צריך להוביל, כמובן בשיתוף פעולה מלא עם אגפים אחרים את התהליכים של ניהול עבודה בעירייה תחת ההנחיות והצווים שהונחתו על השירות הציבורי מעת לעת ואפילו מדי יום, כאשר לא תמיד כל ההנחיות עלו בקנה אחד האחד לעומת השני, והיה צורך “לנווט” בשכל ישר, כדי להעביר לציבור העובדים מסרים ברורים ולא סותרים, בימים שגם כך סף המתח והרגישות של כולם הגיע לקצה גבול היכולת והעצבים היו חשופים, עקב הדאגה למשפחות מחד ולסביבת העבודה מאידך.

“כסיכום ביניים, אפשר להגיד בצניעות המתבקשת, שעמדנו במשימה למרות שהקורונה לא פסחה על האגף וגם חלק מעובדי האגף ו/או בני משפחותיהם נחשפו לנגיף (תודה לאל כולם בריאים היום), אולם המשיכו עדיין לתפקד מהבית ותרמו את חלקם לזרימה השוטפת והבלתי פוסקת של האגף.

“ניתן לסכם בסיפוק (כמה שהמילה הזאת לא מתאימה לסיטואציה) שהאגף “שרד” את השנה הזאת בהצלחה ואף העלה הילוך בהתמודדות עם תופעות שאינן משגרת יומי של האגף ועשה זאת בהצלחה בלתי מבוטלת.

“נסיים בתפילה הכי מסורתית בערב ראש השנה, שהשנה יש לה נפקות יתרה והיא: “תכלה שנה וקללותיה ותחל שנה וברכותיה”.