Site icon מקומונט לוד

מסלולים מומלצים ללימודי תואר שני

האם כדאי להמשיך ללימודי תואר שני מיד לאחר סיום לימודי התואר הראשון? האם עדיף לכם לעבוד ולצבור ניסיון מעשי ורק אז להירשם ללימודים מתקדמים לתואר שני? אילו מסלולים מומלצים כיום ללימודי תואר שני?

ישראל נחשבת למדינה שיש בה אחוז גבוה מאוד של בעלי השכלה גבוהה, לכן ברבות השנים התואר הראשון איבד מיוקרתו, לפחות בחלק ניכר מהמקצועות, ולא מעט מעסיקים דורשים כיום מהמועמדים להציג תואר שני כתנאי קבלה לעבודה.

תואר שני שווה הרבה כסף

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת מדי שנה את הבדלי השכר על פי מדד ההשכלה. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2018 מתגלה כי ההכנסה החציונית של בעלי תואר ראשון גבוהה ב-47% לעומת ההכנסה החציונית של בוגרי 12 שנות לימוד. עם זאת, כאשר בודקים את ההכנסה החציונית של בעלי תואר שני מגלים כי הם מקבלים שכר גבוה פי 2 מבוגרי 12 שנות לימוד, לכן התואר השני היוקרתי מבטיחה הכנסה גבוהה בהרבה.

חשוב לזכור כי בוגרי תואר שני נמצאים מראש בנקודת פתיחה טובה יותר בהשוואה לבוגרי 12 שנות לימודי ולבוגרי תואר ראשון מאחר והם משכילים ולרוב מגיעים ממעמד סוציו אקונומי גבוה יותר. בנוסף, ישנם מקצועות בהם הדרישה המינימלית לעבודה היא תואר שני, לדוגמה פסיכולוגיה, ייעוץ ארגוני ורפואה. גם בתחום הניהול יש לתואר השני יתרונות רבים, ובאופן כללי התואר השני מעשיר את הידע, מעניק כלים מתקדמים יותר, חושף את הסטודנט לתכנים מעמיקים ומקיפים יותר ומאפשר לבוגרים לפתח נטוורקינג ולמצוא עבודה טובה ומתגמלת יותר.

צילום: שאטרסטוק

מסלולי תואר שני הנחשבים למשתלמים במיוחד

לימודי תואר שני הנחשבים למומלצים ביותר כיום בהתאם לדרישות המעסיקים ומאפייני שוק העבודה הם:

כאמור, אלו רק מקצת ההתמחויות והנישות בהן ניתן להתמחות במסגרת התואר השני. אם אתם מתעניינים לגבי לימודי המשך מעין אלו,מומלץ ראשית כל לברר ולהבין מה הנושא שבו תרצו להתמחות ואז לחפש את התואר השני שעונה על כך בהתאם ומשתלב עם שגרת חייכם בצורה הטובה ביותר.