Site icon מקומונט לוד

מערכות כיבוי אש

מערכות כיבוי אש

Fire extinguisher system on the wall background, powerful emergency equipment for industrial

מערכות כיבוי אש הן פתרון נפוץ לבעיית השריפה. הם משמשים בבניינים, מפעלים ומקומות אחרים שעלולים להיות מסוכנים.

השימוש במערכות כיבוי אש גדל עם השנים מכיוון שהן פתרונות יעילים וחסכוניים לבעיית השריפה. מערכות כיבוי אש משמשות בעיקר לכיבוי שריפות. הם משמשים גם למניעת התפשטות שריפות, וניתן למצוא אותם בסוגים שונים של מבנים.

מהי מערכת כיבוי אש?

מערכת כיבוי אש היא ציוד שמכבה שריפות על ידי התזת מים או כימיקלים אחרים על החומרים הבוערים. העיקרון מאחורי מערכות כיבוי אש הוא שהחום והגזים שנוצרים בתהליך הבעירה יגיבו עם המים וייצרו אדים, שלאחר מכן ילחצו ויאלצו את כל האוויר החוצה מחלל סגור, ולמעשה יחנקו את כל הלהבות שנותרו.

משאבות כיבוי משמשות לשאיבת מים או כימיקלים אחרים לאזור בו קיים פוטנציאל לשריפה. ניתן לעשות זאת באופן ידני או באמצעות מערכת אוטומטית.

מערכות כיבוי אש הן חלק חשוב מאוד בבניין. הם מגנים על אנשים ורכוש מפני ההשפעות המזיקות של שריפה. עם זאת, לא תמיד קל למצוא את המערכת המתאימה לבניין שלך.

מערכות כיבוי אש מיועדות לכיבוי שריפות באמצעות פתרון על בסיס מים

המערכת מורכבת מאספקת מים, משאבה ושסתומים השולטים בזרימת המים לתוך האש.

מערכת הכיבוי הראשונה נוצרה בשנת 1702 על ידי ז’ורז’ לואי לה סאג’ שהשתמש בדלי חול ומים כדי לכבות שריפות.

השימוש במערכות כיבוי אש גדל עם הזמן כשהן הפכו ליעילות יותר, אמינות יותר ופחות מועדות לכשלים.

משאבות כיבוי הן סוג אחד של מערכת כיבוי אש המשתמשת במים בלחץ כדי לדכא שריפות. משאבות כיבוי נמצאות בדרך כלל במסגרות תעשייתיות, שם הן משמשות למצבי חירום ושריפות בקנה מידה גדול.

מערכות כיבוי אש משמשות לשתי מטרות – לכיבוי שריפות ולמניעת התלקחותן מלכתחילה. הם מותקנים בדרך כלל בבניינים, כלי רכב או מטוסים.

משאבת כיבוי אש היא מכשיר המשמש לשאיבת מים ממקום אחד למשנהו. ניתן להשתמש בו למערכות כיבוי אש על ידי שאיבת מים מברז כיבוי אש או מאגר ולאחר מכן ריסוס על האש.