Site icon מקומונט לוד

מפתח העיר לוד נמסר למועצת הנוער במסגרת ‘יום חילופי שלטון’

33 בני ובנות נוער מלוד הנהיגו ביום רביעי שעבר את העיר ליום אחד. לאחר שנה מאתגרת במיוחד, חברי מועצת הנוער בלוד “השתלטו” על בניין העירייה החדש ואיישו את לשכות ומשרדי הנהלת העירייה בהצלחה רבה.

לילה לפני הודיע ראש העיר בעמוד הפייסבוק שלו על שינויים שיהיו למחרת בהנהגת העירייה, מה שגרם לסערה ולסקרנות בקרב עשרות אלפי תושבי לוד. ההפתעה, לא הייתה משבר פוליטי, אלא מדובר בטקס המרכזי של אירועי חודש הנוער בלוד, במסגרתם, התקיים ‘יום חילופי שלטון’ המסורתי בעיריית לוד, במהלכו החליפו מנהיגי העתיד – חברי מועצת התלמידים והנוער העירונית בלוד, את מנהיגי ההווה – בכירי העירייה ובעלי התפקידים בעיריית לוד, כדי לאפשר להם להתנסות בתפקידי מנהיגות ובתפקידי מפתח ברשות המקומית.

“יום חילופי שלטון” הנו פרי יוזמה של מועצות התלמידים והנוער הפועלות בחסות מינהל חברה ונוער במשרד החינוך ומתקיים מאז שנת 1995. יום זה מהווה שיא של תהליך חינוכי ערכי ודמוקרטי, ובמהלכו נפגשים נציגי מועצות התלמידים והנוער עם קובעי המדיניות בעירייה, כדי שיוכלו להכיר מקרוב את מהות תפקידי הניהול ולהתנסות בתהליך קבלת ההחלטות.

יריית הפתיחה של “המהפך” החלה כאשר חברי מועצת הנוער נפגשו עם ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו ועם בעלי התפקידים בעירייה, לישיבת היערכות שהתקיימה באולם מליאת מועצת העיר המפואר. את התיאום הובילה שני שמג’ה, מנחת מועצת הנוער.

את ראש העיר לוד, עו”ד יאיר רביבו החליפו יו”ר מועצת הנוער יונתן גימפל והודיה אלפאקיר. ראש העיר הגיש לגימפל את מפתח העיר ואיחל לו הצלחה רבה בניהול העיר ביממה הקרובה.

את כיסא מנכ”ל העיריה אהרון אטיאס תפסה ניקול שוורצמן ואז ממלא מקום ראש העיר יוסי הרוש תפסו אוריאן דגגה ועדי גרא. את סגנית ראש העיר אלוירה קוליחמן, החליפו רון שלדובסקי ואלעד גבריאל. וכך, כל אחד מחברי מועצת הנוער החליף את בעלי התפקידים השונים בעירייה.

במשך היום התנסו בני הנוער עם בעלי התפקידים שאותם החליפו, גילו סקרנו רבה ולמדו על הדברים הנעשים מדי יום בעבודת העירייה. בכירי העירייה שיתפו פעולה עם מנהיגי העתיד, ליוו אותם בתפקיד שקיבלו על עצמם, הדריכו אותם כיצד לפעול ולהפיק לקחים.

ראש העיר יאיר רביבו מעניק את מפתח העיר ליור מועצת הנוער העירונית יונתן גימפל. תמונה: דוברות עיריית לוד

במהלך היום העמוס, עלו כולם לאוטובוס הממוזג ויצאו למסע שארך כשעה עגולה ברחבי לוד וביקרו בכמה מוקדים, בהם: משולש הדתות, מוזיאון הפסיפס המרהיב, הסקייטפארק וכן את בריכות השחייה המוקמות בימים אלו, בשכונת פרדס שניר וגני אביב.

לקראת סיום, נפגשו כולם שוב במליאת מועצת העיר לסיכום היום לדיון משותף וקבלת החלטות להמשך הדרך. ראש העיר יונתן גימפל החזיר את מפתח העיר לרביבו ואמר, “אנו מודים על ההזדמנות שקיבלנו ללוות את בכירי העירייה וללמוד מהם רבות בתקווה שננצל זאת במועצה שלנו. אנו מאמינים שלקחנו משם דברים משמעותיים שיקדמו ויעזרו לנו לדאוג ולייצג את הנוער בלוד בצורה הטובה ביותר”.

ראש העיר עו”ד יאיר רביבו שקיבל לידיו חזרה את שרביט הנהגת העיר, שיבח את המנהיגות הצעירה של העיר והדגיש את חשיבותו של יום זה המקרב את בני הנוער אל מקבלי החלטות ומהווה המשך של דיאלוג ופעילות משותפת בין נציגי הנוער הנבחרים לבין בעלי התפקידים המובילים בעירייה. “אין בי ספק שהצעירים שפגשתי, הם המנהיגים שלנו בעתיד. נמשיך להשקיע בהם, כי זאת השקעה שלנו לטווח ארוך. הם יישארו פה, יקימו משפחות וימשיכו את ההיסטוריה ארוכת השנים של לוד!”, אמר רביבו והוסיף “פגשתי נוער איכותי, פעלתן, בוגר ומקצועי, כזה המעוניין לקדם את לוד, להיטיב עמה, לבנות ולהקים מיזמים ופרויקטים שאנו בהנהלת העירייה נעזור להם להגשים, בע”ה”.