Site icon מקומונט לוד

מצטיינים בערכים: ישיבת נעם צביה ותיכון עתיד למדעים בלוד בצמרת רשימת בתי הספר הערכיים בישראל.

משרד החינוך פרסם את רשימת בתי הספר הערכיים ביותר בישראל. ‘ישיבת נעם צביה’ ו-‘עתיד למדעים לוד’, זכו לדירוג גבוה ברשימה. הצוותים החינוכיים בבתי הספר יקבלו פרסים כספיים חד פעמיים על פי הדירוג שקיבלו ברשימה.
זו השנה הרביעית ברציפות שמשרד החינוך מפרסם את רשימת של בתי הספר הערכיים בישראל והעיר לוד זוכה לכותרות חיוביות. שמות התיכונים, ‘ישיבת נעם צביה’ ו-‘עתיד למדעים לוד’, כבר מוכרים למשרד החינוך מהצטיינויות קודמות בתחומי המחשבים והמדעים. הפעם הוכיחו התיכונים שגם בפן הערכי הם מצליחים להצטיין.

הפרמטרים שנבדקו ע”י משרד החינוך כללו הישגים חברתיים, זכאות לבגרות, קליטת ילדי חינוך מיוחד, טוהר הבחינות, שיעורי גיוס וקידום תלמידים באופן פרטני על פי יכולותיהם. הקריטריונים להצטיינות נוסחו בהסכמה בין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר. סך התקצוב לכל בתי הספר נאמד ב-50 מיליון שקלים. אגב, עיון ברשימת הזוכים הארצית מעיד שלאו דווקא בתיכונים העשירים יש יותר ערכים. ברשימה שפורסמה ניתן לראות מגוון ערים; דרום וצפון, מרכז ופריפריה וכן ערים מעורבות כדוגמת העיר לוד. זאת ככל הנראה מכיוון שברשימה לא נכללים כלל הישגים לימודיים, אלא רק פרמטרים הקשורים לדרך ארץ של בית הספר וייחסו כלפי התלמידים.

ישיבת נעם צביה. בצמרת התיכונים הערכיים.צילום:עמיעד טאוב

מתוך רשימה של 227 בתי ספר שנבחרו מבין כ-700 תיכונים שנבדקו, בלטה ‘ישיבת נעם צביה’ מלוד. משרד החינוך חילק את הזוכים לארבע מדרגות, כאשר 79 בתי ספר דורגו בדירוג הראשון ובהם ‘ישיבת נועם צביה’ שזכתה בדירוג הגבוה ביותר.

עוד בית ספר שהופיעה ברשימה הוא בית הספר “עתיד למדעים לוד” שדורג בדירוג השני והגבוה. תיכון עתיד למדעים בלוד זכה גם בשנה שעברה בדירוג גבוה באותה רשימה, ואשתקד הופיע ברשימה גם תיכון סנט ‘ ג’ורג’ ‘ בדירוג השני אך השנה לא הצליח להשתלב בצמרת .

משרד החינוך מעניק גם פרסים לצוות החינוכי שבבתי הספר: על פי הדירוג יקבלו המורים סכומים חד פעמיים שיתווספו למשכורת הרגילה. הסכומים שיחולקו עומדים על בין 8,000 ל-3,000 שקלים למורה, כל אחד עלפי דירוג בית הספר ברשימה.

ראש העיר עו”ד יאיר רביבו מסר את ברכתו לבתי הספר המצטיינים: “אני מברך את 3 התיכונים בעיר – צביה אלישיב, נעמ”ת ומדעים, על כך שנכללו בנבחרת בתי הספר המובילים לימודית וחברתית, לצד העצמת הערכים שאנו כה מייחלים בחברה שלנו. לעתים ערכים חשובים אף מציונים, השאיפה היא לגדל דור של אזרחים טובים, תורמים, ערכיים ומוסריים יותר. ברכותיי גם לצוותי החינוך בבתי ספר אלו כמחוללי שינוי, על פעילותם לחינוך לערכים של הגינות ותרומה לחברה ובעצם כך אף מביאים אותם גם להצטיינות לימודית, ערכית וחברתית”