Site icon מקומונט לוד

“מקווה מים חיים”: שנה אחרי ששכלו את בנם באסון יוצאים ההורים והחברים ביוזמה מרגשת

לפני שנה שכלו אבישי ואפרת ורנר את בנם הפעוט באסון טראגי שזיעזע את המדינה. במקום לשקוע באובדן ובחוסר, הם קיבלו על עצמם להוסיף חיים והחליטו להקים, יחד עם חברים ושכנים, מקווה טהרה, מקור מים חיים, בשכונת רמת אשכול המתחדשת אשר בה קבעו את ביתם. בימים אלו הם מגייסים את עזרת הציבור להשלמת הבנייה באמצעות קמפיין גיוס המונים ששיאו היום ומחר כשכל שקל שייתרם -יוכפל. לתרומות: https://bit.ly/3gNmJv5

לפני שנה בדיוק, פקדה את בני משפחת ורנר מלוד טרגדיה איומה. בנם הפעוט יהודה ז”ל, עוד לא בן חמישה חודשים, נלקח לעולם שכולו טוב והותיר אחריו את הוריו ומכריו המומים ודואבים. מיד לאחר האסון, הוריו של יהודה, פעילים מרכזיים ובולטים בשכונת רמת אשכול המתחדשת, חיפשו להבין מדוע פקד אותם האסון וניסו למצוא דרך למלא את החלל ולהביא תיקון לעולם.

לפני מספר חודשים גמלה בליבם ההחלטה להקים מקווה טהרה בשכונת רמת אשכול בעיר, שכונה שעד לפני שנים לא רבות היתה שכונה יהודית לחלוטין ובעשורים האחרונים שינתה את פניה כשכל מי שרק היתה לו את האפשרות לצאת ממנה העדיף לעזוב ולהותיר אותה מאחוריו עד שהשכונה הפכה לכמעט ערבית לחלוטין.

תחילת עבודות הקמת המקווה.

לפני 5 שנים החליטו מספר תושבים לשנות את המצב. ולאט לאט נירקם גרעין של משפחות צעירות שהגיעו לגור ולחיות בשכונה המדורגת במצב סוציו אקונומי נמוך במיוחד. תחילה הקימו חברי הגרעין גני ילדים, מכינה קדם צבאית ומוסדות לימוד נוספים. בהמשך שיפצו וחידשו את בתי הכנסת בשכונה כמו-גם את מראה הרחובות ובנייני המגורים, ועתה מבקשים תושבי השכונה לעלות מדרגה, להוסיף חיים ולהקים מקווה טהרה לזכרו של הפעוט יהודה ורנר ז”ל.

“התחושה היתה שאין נחמה על דבר כזה,” מספרת אפרת ורנר, “אבל למדנו שכשתינוקות מתים בעם ישראל – זה על מנת לחזק ולהביא יותר טהרה”. “בסופו של דבר טהרה זה סוג של ההתחדשות, חזרה למקורות, אל הזך והטהור שממנו הכל התחיל” ממשיך גם אבישי.

“כנסיה יש פה, ומסגד יש פה – ועכשיו יהיה כאן מקווה”

“וכשקרה המקרה עם יהודה ז”ל, הרגשנו ממש מעל הקבר שהדבר הזה בא בגלל הטהרה ומוכרחים לקדם את הדבר הזה של הקמת מקווה בשכונה”. מוסיפה אפרת.

בימים אלו מקיימים אפרת ואבישי ורנר, יחד עם העמותה לחינוך וחברה בעיר לוד קמפיין גיוס המונים לטובת השלמת בניית המקווה ברמת אשכול. לטובת הקמפיין הצליחו המארגנים לגייס תורם גדול שישקיע שקל נוסף על כל שקל תרומה שתתקבל מהציבור הרחב, כך שהזכות בתרומה האישית של כל אחד תהיה כפולה.

אם ברצונכם לקחת חלק בבניית מקווה מים חיים וחיזוק הטהרה בעיר לוד, יחד עם חיזוק שכונת רמת אשכול, ניתן לתרום בקישור הרצ”ב ואף לשתף עם חברים ובני משפחה מכל הארץ, כל תרומה ראויה – https://bit.ly/3gNmJv5