Site icon מקומונט לוד

מרכז קהילתי לחיזוק הדו קיום וצדק חברתי יוקם בלוד

דו קיום. תמונה: pexels

פעילי ‘המרכזים לצדק חברתי’ פתחו בקמפיין מימון המונים במטרה להקים מרכז קהילתי חדש בעיר לוד שיגביר את הדו קיום וילווה תהליכי שינוי מדיניות החשובים לתושביה ; “זו תהיה התשובה לאלימות ולייאוש”

פעילי ‘מרכזים לצדק חברתי’ החלו, בקמפיין מימון המונים להקמת מרכז קהילתי לצדק חברתי ודו קיום בלוד. על רקע אירועי האלימות בשבועות האחרונים “ועל רקע השנאה וההזנחה”, כך לדבריהם, מבקשים הפעילים ליצור מציאות אחרת. במרכז שיוקם יפעילו יחד יהודים וערבים, תושבי לוד, עם פעילי הארגונים ואנשי מקצוע בכדי לפתור בעיות עומק בין האוכלוסיות, ועל מנת לפתח מנהיגות מקומית חדשה שתבלום את מי שמנסה לזרוע שנאה בין תושבי העיר – יהודים וערבים.

“התשובה הטובה ביותר שלנו לאלימות ולייאוש היא להקים מרכז לצדק חברתי שיהיה בית לכל מי שמאמין בכח של הציבור לשנות בחינוך, תעסוקה, סביבה ומעוניין לקדם חיים משותפים”, אמר יזהר (איזי) כרמון, מנהל המרכזים לצדק חברתי. “אנחנו רואים את זה בכל אחד מהמקומות בהם אנו פועלים היום – לקהילה כח אדיר ביכולת ליצור כאן עתיד ותקווה לכולנו. אנחנו משנים!”

אופנוע שהוצת במהלך הלוויתו של מוסא חסונה. צילום: אביחי טבק, מקומונט לוד

את המרכז, בדומה למרכזים בערים אחרות, יקימו ויתפעלו פעילי ‘המרכזים לצדק חברתי’, בליווי אנשי ונשות מקצוע מתחום האירגון הקהילתי והיזמות החברתית. כחלק מהפעילות תוקם גם תשתית אזרחית שתוכל ותדע להגיב לאירועים המתרחשים בעיר באופן מיידי. את קמפיין גיוס ההמונים מלווה הסיסמא “התשובה לגזענות ולאלימות: מקימים מרכז לצדק חברתי בלוד”.

תנועת ‘מרכזים לצדק חברתי’ ביסודה של תנועת הבוגרים של השומר הצעיר, היא תנועת שטח ארצית שנבנתה מתוך החברה הישראלית ובונה מתוכה את הכח של הציבור. לתנועה רשת אזרחית הולכת וגדלה שמונה כבר יותר מ-50,000 ישראלים וישראליות. בשנים האחרונות פעלה התנועה ברחובות, חיפה, ראשון לציון, מודיעין ובחריש והובילה מאות תוכניות הכשרה לשינוי מדיניות למען חברה שוויונית וחזקה.